مجلس

اعتبار را به گذرنامه ایرانی برگردانید

برای کسب این اعتبار، باید برای تبعه های ایرانی احترام قائل شد چه اینکه در قبال جسارت اخیر مامورین عربستانی، تاکنون اقدام مقتضی از سوی مسئولین ایرانی آن گونه که باید و شاید انجام نشده است.

عبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، خواستار ایجاد اعتبار برای پاسپورتهای ایرانی شد و اظهار داشت: برای کسب این اعتبار، باید برای تبعه های ایرانی احترام قائل شد چه اینکه در قبال جسارت اخیر مامورین عربستانی، تاکنون اقدام مقتضی از سوی مسئولین ایرانی آن گونه که باید و شاید انجام نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید بلافاصله پس از ارتکاب این جسارت، تمامی پرواهای عمره لغو و سفیر عربستانی از ایران اخراج می شد نه اینکه پس از اعزام کاروان دیگر و عدم اجازه عربستان برای پرواز این کاروان، که البته باز هم این اقدام وزیر محترم ارشاد قابل تحسین می باشد.

مصری لغو عمره را در پی فشارهای افکار عمومی دانست و گفت: علاوه بر محاکمه دو خاطی عربستانی، باید درس عبرتی به سفیر کشور عربستان داده شود تا کشور عربستان دیگر به خود اجازه چنین جسارتی را ندهد.

وی افزود: دستیابی به اعتبار پاسپورت ایرانی با سلام و صلوات بدست نمی آید بلکه با حفظ جایگاه تبعه های ایرانی و حل مشکلات ایرانیان در کشورهای دیگر در صدد دستیابی به این اعتبار برآییم زیرا در بیشتر فرودگاه های دنیا، با ایرانیان برخوردی نامناسب انجام می شود که همچنان از سوی وزارت امور خارجه برخورد جدی دیده نشده است.

مصری دریافت انگشت نگاری و عکس برداری از مردمکهای چشم ایرانیان در سفر به کشورهای اروپایی و در مقال عدم انجام این امور برای سفر اروپاییان به کشور ایران را از نمونه های بارز بی اعتباری پاسپورت ایرانی دانست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر گونه رفتاری که از سوی کشورهای مختلف دنیا با ایرانیان انجام می شود باید مقابله به مثل شود در غیر این صورت بی اعتباری پاسپورتهای ایرانی کماکان به قوت خود باقی می ماند.

https://shoma-weekly.ir/eJO6VE