مجلس

اصولگرایان در انتخابات اخیر فصل الخطاب نداشتند

سخنگوی هیات رئیس مجلس با بیان اینکه اصولگرایان هر نوع ائتلافی تشکیل می‌دادند بازهم شکست می‌خوردند٬ تصریح کرد: برخی داوطلبان منتصب به این جریان براساس احساس تکلیف در صحنه حضور پیدا کرده بودند؛ تعدد نامزدها و اختلاف دیدگاه میان آنها، آسیب‌های جدی بود که نگذاشت اصولگرایان پیروز انتخابات باشند، از این رو اصولگرایان باید از این شکست درس عبرت بگیرند.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار شفاف در تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تصریح کرد:حسن روحانی متعلق به نظام و حاصل دموکراسی اسلامی در نظام جمهوری اسلامی است .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تا کنون که سی و چهار سال از نظام اسلامی در ایران می‌گذرد دولتهای متنوع و با سلایق مختلف سیاسی سکان اجرایی کشور را در دست گرفته‌اند٬ ولی معاندین غربی و مرتجعین که با اصل اسلام مشکل دارند هرگز قائل به این دموکراسی نبوده اند. اصلاح طلبان و میانه روها در طول این سی و چهار سال بیشترین دولت‌ها را تشکیل دادند .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا آنجایی که ما دکتر روحانی را می‌شناسیم وی یکی از اعضای روحانی جامعه مبارز روحانیت ، نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی منتخب مردم در مجلس خبرگان٬ دبیر توانمند شورای عالی امنیت ملی و منتخب رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبری و هم اکنون ریاست جمهور معتدل نظام جمهوری اسلامی است . انتظاراتی که از ایشان می‌رود فراتر از مسئولیت های وی در گذشته است .

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر نشان داد که مردم حوصله کشمکش‌های سیاسی را ندارد و با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران افزود: منهای حداد عادل و عارف که در اواسط کار از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند٬ شانس رای‌آوری۶نامزد دیگر برابر بود. اما تصور همگان بر این بود که انتخابات دومرحله‌ای می‌شود وتک مرحله‌ای شدن آن قدری غیر قابل تصور بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان هر نوع ائتلافی تشکیل می‌دادند بازهم شکست می‌خوردند٬ تصریح کرد: برخی داوطلبان منتصب به این جریان براساس احساس تکلیف در صحنه حضور پیدا کرده بودند؛ تعدد نامزدها و اختلاف دیدگاه میان آنها، آسیب‌های جدی بود که نگذاشت اصولگرایان پیروز انتخابات باشند، از این رو اصولگرایان باید از این شکست درس عبرت بگیرند.

وی افزود: عارف به حکم سید محمد خاتمی از صحنه انتخابات انصراف داد٬ اما در جریان اصولگرایی فردی نبود که حکم کناره گیری به نامزدهای اصولگرا بدهد.

وی با تاکید برنقش رسانه ملی در انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور٬ ادامه داد: احزاب و گروه‌های سیاسی کمترین نقش را در انتخاب روحانی داشتند و نقش پررنگ را رسانه ملی ایفا کرد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم٬ با اشاره به عوامل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری٬ تصریح کرد: عواملی همچون تک نامزدی٬ حمایت هاشمی و خاتمی٬ رای دادن کسانی که در دوره گذشته کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورده بود، سوابق نمایندگی مجلس منجر به توفیق روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شد.

https://shoma-weekly.ir/uhpNmN