مجلس

اصل اول در معادله برد – برد حفظ پیشرفتهای علمی کشور است

معادله برد – برد به این معنا نیست که جمهوری اسلامی از اصول و ارزشها وآرمانها و خواسته های خود کوتاه بیاید وآنان بر شروطی که اصرار دارند، بدمند و به نتیجه برسند . قطعا این امر نیاز به تعامل دارد.
سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور دربیان  معادله برد – برد در مذاکرات هسته ای در نیوریوک  اظهار کرد: معادله برد – برد به این معنا نیست که جمهوری اسلامی از اصول و ارزشها وآرمانها و خواسته های  خود کوتاه بیاید وآنان بر شروطی که اصرار دارند، بدمند و به نتیجه برسند . قطعا این امر نیاز به تعامل دارد.

 

وی تصریح کرد: منظور از معادله برد – برد این است که مابه گونه ای اسناد و مدارک ارائه نماییم که جامعه جهانی را اقناع کنیم که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، دین و باورهای اعتقادی ما، نگاه ژرف و بلند مقام معظم رهبری این مسئله را به عنوان یک  اصل مطرح کردند که ما در فقه و نگاه و باورهای دینی مان  به چنین سلاحی اعتقاد نداریم .

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ما نه تنها به این امر اعتقاد نداریم بلکه به کل دنیا پیشنهاد می دهیم که در سازمان ملل مصوبه ای تصویب بشود که همه دنیا عاری از سلاح کشتار جمعی بشود . این خواست جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما باید نگاه اقناعی و استدلالی خود را برای مجاب کردن آنها بکار بگیریم که جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاحهای هسته ای نیست واز طرفی جامعه جهانی نیز به این  باور برسد و همراه با تعامل و در امتداد آن تحریم هایی را برای کشور ما ایجاد
کرده
اند، یکی پس از دیگری بردارند و مرز شک و تردید که الان بین دو دیدگاه 1+5 و جمهوری اسلامی وجود دارد، با نگاه  شفاف سازی و نگاه استدلالی حقوقی و بهره مندی از حقوق مسلمی که همه دنیا از آن برخوردار باشند به یقین مبدل نمایند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حقوق مسئله ای نیست که برخی از کشورها از آن استفاده کنند و برخی دیگر محروم بمانند. بنابراین وقتی موردی مصداق پیدا می کند  و حق ملتها است ملت قوی تر و ضعیف تر ،سیاه و سفید ،شرقی و غربی ،شمالی و جنوبی  معنا ندارد. همه باید یک لوای  و یک قانون که جامعه جهانی آن را پذیرفته است تمکین کند و به حقوق حقیقی خود دست پیدا کنند .

شجاعی تاکید کرد : یقینا منظور آقای رئیس جمهور از بیان معادله برد – برد این است که ما از اصول و آرمانها وپیشرفتهای علمی  که تا کنون داشته ایم ، عقب نشینی نخواهیم کرد. از طرفی هم تلاش می کنیم که جامعه جهانی به این اقناع برسد.

https://shoma-weekly.ir/VpBfQd