جامعه

اصلاح طلبان و ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی

حسین مرعشی در نشست دبیران و رؤسای شوراهای استانی حزب کارگزاران اظهار داشت: خیلی از دوستان فکر می‌کردنـد هیچ فرقی نمی‌کند حسـن روحانی رئیس‌جمهور باشد یا ابراهیم رئیسی. خیلی‌ها فکر می‌کردند تفاوتی وجود ندارد که قالیباف رئیس‌ مجلس باشـد یا لاریجانی. با این حال دیدیم که فرق می‌کند و همه شئونات زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است. از طرح صیانت بگیرید تا عزل مدیران برتر در‌ بخش‌های عمومی و خصوصی. یکی یکی فشـار روی مردم را اضافه کرده است.

تطهیر عملکرد هشت سال مدیریت ناکارآمد دولت روحانی و افزایش فشار‌ بر دولت سیزدهم یکی از مهمترین راهکارهای جریان اصلاح طلب برای بازگشت به قدرت است؛ این جریان در طول عمر سیاسی خود همواره منافع حزبی را به منافع ملی ترجیح داده و با تبدیل کردن اهداف جناحی به مطالبات مردمی، تلاش می کنند تا افکار عمومی را به ابزار فشاری برای حاکمیت سیاسی کشور تبدیل کنند

این جریان که در طول 8 سال عملکرد دولت روحانی چشم خود را در مقابل ناکارامدی های آن بسته بود ؛ حالا پس از گذشت یکسال از عمر دولت سیزدهم ژست حق به جانب به خود گرفته و به گلایه از وضع موجود می پردازد؛ این جریان بدون در نظر گرفتن اقتصاد مین‌گذاری شده ای که دولت روحانی به رئیسی تحویل داد سعی می کند که دولت سیزدهم را مسئول همه کاستی‌های موجود جلوه دهد و به گونه ای از کاستی‌ها ی موجود سخن می گویند که گویی این مشکلات در هشت‌سال گذشته اصلاً وجود خارجی نداشته و در یک‌سال گذشته بروز کرده است.

اما برخلاف ادعاهای این جریان با یک بررسی ساده می توان به تغییرات مثبتی که در طول یکسال مدیریت دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته روی داده است پی برد. به عنوان مثال در تابستان سال گذشته مردم با مشکل قطعی مکرر برق در طول شبانه روز دست و پنجه نرم می کردند؛ در آن زمان دولت روحانی مدعی بود که قطعی برق به علت وجود تحریم ها است و تا زمانی که تحریم ها لغو نشود قطعی برق هم ادامه خواهد داشت، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر سیاست گذاری دولت از مسیر خوش‌بینی به غرب به سمت انقلابی‌گری توانست علیرغم گرمای بسیار زیاد هوا، مشکل قطعی برق را حل کند . این در حالی بود که در این مدت، نه تحریم ها لغو شده بود و نه به FATF پیوسته بودیم.

در یک نمونه دیگر، ما در دولت گذشته شاهد سوءمدیریت در واکسیناسیون کرونا بودیم به گونه ای که به علت نبود واکسیناسیون عمومی تعداد مرگ و میر کشورمان به روزانه 700 نفر رسیده بود در آن زمان دولتمردان مدعی بودند که چون برجام احیا نشده و هنوز به FATF نپیوستیم، بنابراین امکان واردات واکسن به صورت انبوه وجود ندارد این در حالی بود که با روی کار آمدن دولت رئیسی واردات واکسن در عرض دو هفته 8 برابر افزایش پیدا کرد و میزان مرگ و میر به صورت قابل توجهی کاهش یافت و در بعضی از مقاطع به صفر رسید

همچنین افزایش دوباره درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی، گسترش دیپلماسی اقتصادی با همسایگان ، سفرهای استانی، کاهش نرخ تورم ، تامین امنیت غذایی کشور با وجود اتمام ذخایر ارزی در دولت روحانی، مدیریت اقتصاد با وجود میراث کسری بودجه 480 هزار میلیاردی و بدهی 1500 هزار میلیارد تومانی، آزادسازی سواحل در هفت استان شمالی و جنوبی و.... از دیگر عملکردهای مثبت دولت سیزدهم در مقابل دولت گذشته است

در نهایت باید گفت که مجموع رفتار رئیسی در یک سال گذشته باعث شده که اعتماد از دست رفته مردم به دولت در زمان روحانی در حال احیاء باشد. ضمن آنکه خواسته یا ناخواسته اشرافیت برخی دولتمردان روحانی افکار عمومی را آزار می‌داد این در حالی است که ساده زیستی مسئولان دولت سیزدهم باعث می شود مردم همراهی بیشتری داشته باشند.

تطهیر مدیریت دولت ناکارآمد روحانی و تخریب دولت فعلی دلسوزی برای مردم نیست و فرسنگ‌ها با منافع کشور و حل مشکلات مردم فاصله دارد و چنانچه اصلاح طلبان به واقع دلسوز مردم هستند ، باید علاوه بر نقد دلسوزانه و نه تخریب، نسبت به اشتباهات جریان خود در زمانی که اداره ی امور کشور را به دست داشتند نیز اعتراف کند و علاوه بر عذرخواهی نسبت به وضعیتی که کشور را به آن دچار کرده اند پاسخگو باشد، نه اینکه در جایگاه طلبکار ایستاده و به بدون تغییر در عملکرد و رفتار خود تنها به تخریب رقیب بپردازند...

********

روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب هم صدا با رسانه های بیگانه به سیاه نمایی و تخریب راهپیمایی اربعین پرداخته اند به عنوان نمونه روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «مرز واقعه» به روایت زائران و اظهارات مسئولان درباره بی‌برنامگی و کمبود امکانات در اربعین پرداخته است. این روزنامه اصلاح‌طلب وضعیت مسافران اربعین را نماد کاملی از مدیریت دولت سیزدهم دانسته و تأکید می‌کند که هیچ‌چیز سر جای خودش نیست. این روزنامه می نویسد: " آنقدر هوا گرم است، امکانات نیست، شلوغ است و آب و غذا نیست که هرکس دست به راهی زده که یا برگردد یا هرطور شده خودش را به‌آن‌سوی مرز برساند... مردمی که با دعوت و وعده فراهم بودن امکانات به سمت مرزها رفته‌‌اند، اما حالا سرگردان و تشنه مانده‌‌اند و پاسخ مسئولان برگزارکننده این است که دیگر به مرزها نیایید "

همچنین روزنامه ی سازندگی در مطلبی می نویسد: "در شرایطی که عراق دچار ناامنی، بی‌دولتی و فقدان زیرساخت برای برگزاری این مراسم است و هیچ هماهنگی‌ای نیز بین ایران و عراق صورت نگرفته، عده‌ای تنها یک تریبونی را در دست گرفته‌اند و برای یک مانور سیاسی از احساسات پاک مردم ایران به اباعبدالله (ع) استفاده کرده تا به نام خودشان تمام ضعف‌های مدیریتی را پنهان کنند. حتماً بعد از این هم خواهند گفت که مراسم اربعین را باشکوه برگزار کردیم... این چه کار اشتباهی بود که سوار بر احساسات پاک مردم در شرایطی که هیچ هماهنگی‌ای صورت نگرفته و حتی اتوبوس‌هایتان نیز آماده نیست و عراق آماده پذیرایی نیست، میلیون‌ها ایرانی را به سمت عراق روانه کرده‌اید؟" روزنامه اعتماد هم خط سیاه نمایی مطلق علیه راهپیمایی اربعین را در پیش‌گرفته است.

متاسفانه رسانه های اصلاح طلب در راستای دست یابی به منافع سیاسی خود با دشمن همصدا شده و به صورت یکپارچه و هدفمند به تخریب اربعین که یک ظرفیت فراملی و فرامنطقه‌ای است روی آورده اند. این در حالی است که مشکلات حاصل از شلوغی و ازدحام در اربعین ناگزیر است و مردم در سال‌های گذشته نیز با آن دست و پنجه نرم کرده اند و موضوعی نیست که با آن بیگانه باشند. کمبود ماشین در مرز طرف عراق، اتفاق جدیدی نیست. اما دوسال دوری مردم از راهپیمایی اربعین به علت ویروس کرونا،باعث شده تا شور و حرارت در آنها دوچندان شودو سعی کنند تا هر طور شده در راهپیمایی اربعین امسال حضور پیدا کنند. افزایش چشمگیر زوار و همچنین کاهش ماشین از سمت عراق و صد البته گرمای بیش از حد هوا باعث شده تا ورود و خروج زائران با مشکلاتی همراه شود.

دشمنان اسلام تمام سعی خود را می کنند تا با عملیات رسانه ای مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند اما اینکه رسانه های اصلاح طلب بدون توجه به اهداف دشمنان و صرفا به جهت اینکه حس کرده اند که سوژه خوبی برای تخریب دولت رقیب پیدا کرده اند با آنها هم صدا شده اند قدری عجیب به نظر می رسد

رسانه های اصلاح طلب با موضع گیری ها و مطالبی که منتشر کرده اند با بحرانی نشان دادن شرایط در مرز ایران و کشور عراق سعی کردند به تخریب دولت سیزدهم بپردازند و در راستای کمک به رسانه های بیگانه و خوش رقصی برای آنها، شور و حرارت این مراسم معنوی و حضور همه اقشار در این پیاده‌روی را تحت تأثیر برخی کمبودها قرار دهند.

https://shoma-weekly.ir/M28894