مجلس

اصلاح طلبان باید مسئولیت دولت روحانی را قبول کنند

خطاب ما فقط جریان اصلاح طلب نیست بلکه معتقدیم هر جریانی که مسئولیت برعهده می گیرد و از کاندیدایی در انتخابات حمایت می کند باید خود را در مقام پاسخگوی قرار دهد نه آنکه بخواهند فرار کنند.

حبیب الله بوربور دبیرکل جمیعت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با نما، درباره فاصله گیری اصلاح طلبان از دولت، گفت: آنها مسئول وضع موجود هستند و باید پاسخگو باشند اما فرار رو به جلو می کنند و با طرح یکسری مسائل می خواهند از ناکارآمدی ها در بدنه دولت فرار کنند از این رو شاهدیم طلبکارانه موضع گیری می کنند.

وی تصریح کرد: این مواضع نشان می دهد جریان اصلاحات به دنبال ایجاد سازمان رای هستند و می خواهند پایگاه و سبد رای خود را از دست ندهند به همین جهت با انتقاد از دولت می خواهند از دغدغه ها و مشکلات مردم سخن به میان آورند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: مسئولان فعلی دولت وقتی مسئولیت اجرایی را برعهده گرفتند منتقد پرو پاقرص عملکرد دولت گذشته بودند و اکثر فعالیت ها و اقدامات آن دوره را نفی می کردند، حال سوال می کنیم شما برای رفع مشکلاتی که مطرح میکردید چه اقداماتی انجام داده اید؟ مگر شما نبودید که مسکن مهر را زیر سوال بردید، در این حوزه چه کرده اید؟

بوربور با اشاره به حضور پررنگ اصلاح طلبان در بدنه دولت، تاکید کرد: فقط کافی است به ترکیب دولت توجه شود، پی می برید همه کسانی که در دولت حضور دارند یا در ستاد موسوی، کروبی و یا در دولت اصلاحات حضور داشتند و این ثابت می کند که اصلاح طلبان در دولت تصرف کرده اند.

وی با اشاره به کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات 96، خاطرنشان کرد: جالب است که او می گوید اختیاری ندارد اما در انتخابات ریاست جمهوری تماما ظرفیت اصلاح طلبان را کامل و جامع به عنوان کارگزاران سازندگی در اختیار روحانی قرار دادند؛ مگر شما نبودید که در زمان تبلیغات انتخابات به مردم شعار و وعده می دادید؛ کدامیک از این وعده ها را عملی کرده اید؟

دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تعهدات آنها عملیاتی نشد و به جای آنکه هم این آقایان در دولت و هم اصلاح طلبان صریح و شفاف با مردم صحبت کنند، طلبکار وضع موجود شده اند و مدعی می شوند نگذاشته اند ما کار کنیم!

بوربور با بیان اینکه وزن اصلاح طلبان در دولت اصلا قابل قیاس با اعتدال گرایان نیست، گفت: این دولت بیشتر توان خود را صرف مذاکرات و برجام کرد که در نهایت به گل نشست و در حوزه دیگری هم برنامه جامع و کارآمدی ندارد، بنابراین معتقدم در این فضا به جای طرح مسائل حاشیه ای خود را پاسخگوی وضع موجود بدانند.

وی گفت: خطاب ما فقط جریان اصلاح طلب نیست بلکه معتقدیم هر جریانی که مسئولیت برعهده می گیرد و از کاندیدایی در انتخابات حمایت می کند باید خود را در مقام پاسخگوی قرار دهد نه آنکه بخواهند فرار کنند.

https://shoma-weekly.ir/XW7IVk