جامعه

اصلاح طلبان؛ از سوگواری برای ملکه جنایتکار تا فرافکنی از عملکردشان

مرگ ملکه انگلیس در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب گسترده ای به همراه داشت اما واکنش رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در این بین قابل توجه بود. رسانه های این جریان همچون روزنامه سازندگی، هم میهن، شرق ، آرمان ملی و... بدون کوچکترین اشاره ای به جنایات ملکه ی انگلیس در حق مردم ایران هم راستا با رسانه های بیگانه سعی کردند وی را به عنوان شخصیتی دلسوز و «ملکه خوش قلب» معرفی کنند. همچنین فعالین اصلاح طلب هم در غم از دست دادن ملکه به سوگ نشسته و به حمایت از او پرداختند به عنوان نمونه صادق زیباکلام در توئیتی نوشت: "چندتن از کاربران با تمسخر فوت «مادرم» ملکه انگلستان را بهم تسلیت گفته و پرسیده بودند مراسم ختم را کجا برگذار می‌کنم؟ بعضا هم اشاره به مظالم حکومت تحت امر «مادرم» در حق ملت‌های دیگر از جمله کودتای ۲۸ مرداد کرده بودند. خودمانیم، چند نفر در طول هفتاد سال حکومت «مادرم»، از وی آزرده خاطر بودند؟"

این سخن زیباکلام به عنوان یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران بسیار عجیب است. یعنی وی از جنایات ملکه ی انگلیس نسبت به مردم ایران بی اطلاع است؟ و نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد را نمی داند که تنها دو ماه بعد از تاج‌گذاری ، در ایران کودتایی به سرکردگی «فضل‌الله زاهدی»، دولت دکتر مصدق را سرنگون کرد و زمامداری جامعه را به دست حکومت استبدای پهلوی در ایران سپرد. یا از کمک های ملکه ی انگلیس به دولت عراق در طول 8 سال جنگ تحمیلی خبر ندارد؟ در آن زمان ملکه ی انگلیس با کمک 14 میلیون پوندی خود به صدام باعث تجهیز تأسیسات شیمیایی فلوجه شد، جنایتی که پس از سالها آثار آن از بین نرفته و بسیاری از رزمندگان و مردم سردشت هنوز که هنوز است با آن دست و پنجه نرم می کنند. یا حمایت انگلیس را از کشته شدن سرنشینان بی گناه پرواز 655 ایران ایر انکار می کنند؟ پس از شلیک موشک آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی «پرواز ۶۵۵ ایران ایر» بر فراز خلیج فارس و شهادت تمام سرنشینان آن، نخست‌وزیر سابق انگلیس بلافاصله از این جنایت آمریکا حمایت کرده و حتی در پنهان‌کاری آن نیز همکاری داشت.

همچنین توطئه های بیشمار انگلیس علیه ایران در طول این سال ها همانند فتنه 88 و همراهی با فشار حداکثری علیه کشورمان تنها بخش های کوچکی از جنایات مادر جناب زیبا کلام است.

مایه ی تاسف است که افرادی همچون زیباکلام نمک ملت ایران را می خورند و در خط دشمنان و علیه ملت حرکت می کنند به گونه ای که امروز در سوگ دشمن مردم ایران به سوگ نشسته اند.

*********

سهیلا جلودار زاده یکی از فعالین جریان اصلاح طلب در جدید ترین اظهار نظرات مدعی شده که اصولگرایان به این دلیل در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به پیروزی رسیده اند که بعضی از چهره های اصلاح طلب به دلیل رد صلاحیت های شورای نگهبان نتوانسته اند در انتخابات حضور پیدا کنند. این چهره ی اصلاح طلب گفته است: "در چهار انتخابات قبل از سال ۹۸ اصلاح‌طلبان در حالی در انتخابات پیروز شدند که اصولگرایان با همه ظرفیت‌های خود در انتخابات حضور داشتند. با وجود این، این وضعیت درباره انتخابات مجلس در سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود نداشت و اصولگرایان بدون حضور اصلاح‌طلبان و چهره‌های تأثیرگذار جریان اصلاحات در انتخابات به پیروزی رسیده‌اند. تجربه سیاسی نشان داده که جریان‌هایی که بدون حضور رقیب قدرتمند در انتخابات به قدرت رسیده‌اند در عمل نتوانسته‌اند اقدامات مهمی برای حل مشکلات مردم انجام دهند. "

کمتر کسی است که نداند موفقیت در انتخابات پیش‌رو «مجلس شورای اسلامی» برای جماعت اصلاح طلب بسیار حیاتی است چراکه آنها بعد از دو شکست سنگین در انتخابات "مجلس شورای اسلامی" و "انتخابات ریاست جمهوری‌" نگران هستند که بار دیگر طعم تلخ شکست از مردم را چشیده و دوری آنها از قدرت افزایش یابد.

بر همین اساس اعضای این جریان با برنامه‌های از قبل طراحی شده و مدون تصمیم دارند با تخریب نهادهای عالی نظام که در عرصه انتخابات تصمیم‌گیر هستندو همچنین تخریب جریان اصولگرا و زیر سؤال بردن کارنامه آنها، در انتخابات پیش رو به پیروزی برسند.

آنها برای جبران کاستی‌هایی که باعث رویگردانی مردم از آن‌ها شده تلاش می کنند ارکان نظام و رقیب سیاسی خود را آماج تخریب قرار دهند و با سخن گفتن از رد صلاحیت ها شکست خود را با فرافکنی متوجه شورای نگهبان و کل حاکمیت می کنند تا شاید از این طریق بتوانند افکارعمومی را با خود همراه کرده و سیاست «فشار از پایین» را عملی کنند.

اصلاح‌طلبان مشغول تلاش برای تحت تأثیر مردم هستند تا بگویند اگر باختیم تقصیر شورای نگهبان بوده است.

از سویی کسانی که جلو دار زاده سنگ آنها را به سینه می زند و به زعم او به دلیل ردصلاحیت در شورای نگهبان نتوانسته‌اند عهده‌دار امور شوند، چرا در زمانی که در مجلس گذشته بر مصدر قدرت قرار داشتند مشکلات مردم را حل نکردند؟ وانگهی در انتخاباتی که جلو داز زاده به آن اشاره می کند، خود او کاندیدا شده بود پس چرا اگر عملکرد قابل قبولی داشت مردم مجددا به او رای ندادند؟

https://shoma-weekly.ir/0sVdcf