جامعه

اصلاح طلبان؛ از اهانت به ارزش‌ها و دروغگویی تا دمیدن بر آتش اغتشاشات

چند روز پیش علی شکوری‌راد دبیرکل سابق حزب اتحاد ملت در توئیتی با توهین به مدافعان امنیت نوشت: "لباس شخصی‌ها وارد جمعیت معترض می‌شوند، شعارهای زشت سرمی‌دهند، می‌شکنند، تخریب می‌کنند، چادر از سر زنان می‌کشند، قرآن و مسجد آتش‌ می‌زنند و گاهی به‌طور اتفاقی در زمره معترضان کشته می‌شوند، اما شهید تلقی شده، مراسم تشییع آنها در رسانه ملی نمایش داده می‌شود و از آنها تجلیل به عمل می‌آید!"

این اولین بار نیست که جریان اصلاح طلب توهین و تخطئه جریان انقلابی و ارگان‌های ارزشی که امنیت کشور را به ارمغان آورده‌اند، را در دستور کار خود قرار داده است

پیش از این نیز روزنامه ی قانون در ۲۵ بهمن ۹۴ در یادداشتی در صفحه اول خود با عنوان «چرا اسیر آمریکایی می‌گریست؟!» با زیر سؤال بردن اقدام شجاعانه و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران در خصوص دستگیری سربازان آمریکایی در آب‌های کشورمان، در اقدامی سخیف، رفتار سپاه را به جلادان داعش تشبیه کرد.

این روزنامه همچنین در مطلب توهین آمیز دیگری ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش زا معرفی کرد ه و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانسته بود.

در 26 خرداد ۹۴ هم همزمان با برگزاری مراسم باشکوه و به یادماندنی تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص ، روزنامه اصلاح طلب آرمان در اقدامی هتاکانه، طرح گرافیکی موهنی را تحت عنوان شهدای غواص چاپ کرد. این طرح سخیف و هتاکانه، شهدای غواص را در شمایلی نامناسب نشان می‌داد.

در مهر ماه سال ۹۱ و همزمان با هفته دفاع مقدس نیز روزنامه اصلاح طلب شرق، کاریکاتور موهنی را علیه دفاع مقدس منتشر کرد. این کاریکاتور رزمنده‌های جبهه را در حال بستن سربند بر روی چشم همدیگر نشان می‌داد؛ کنایه از اینکه تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است!

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ نیز در بهمن ۹۵- در توئیتی وقیحانه، گرد و غبار در خوزستان را به مدافعان حرم ربط داده و نوشت: «وقتی حفظ اسد مهم‌تر از پاسداری از خوزستان شد، دیدن چنین وضع ناگواری نیز دور از انتظار نبود. دلواپس خوزستانیم».

متاسفانه مصادیق بسیاری درخصوص زیر سئوال بردن و تمسخر عقاید، باورها و ارزشهای دینی و ملی مردم در مطبوعات اصلاح طلب موجود است که ذکر همگی آنها در این مقال نمی گنجد.

توهین این روزهای شکوری راد هم در حالی صورت می گیرد که در اغتشاشات اخیر همواره خبرهایی از شهادت نیروهای بسیجی و نیروهای انتظامی به گوش می‌رسید. شهادت مردمانی که بی‌هیچ چشم داشتی از جان و مال و ناموس این مرز و بوم دفاع کرده و غیورانه جان خود را فدا کردند.

ضرورت دارد که اصلاح طلبان به جای نوشتن «فحش نامه» و «تخطئه جریان انقلابی» کمی هم به فکر منافع ملی و عزت مردم کشور باشد.

تقریبا در روز گذشته همه ی روزنامه های اصلاح طلب تیتر یک خود را به آتش سوزی زندان اوین اختصاص دادند، این رسانه ها تمامی توان خود را به کار بردند تا ماجرای اغتشاش در زندان اوین را با برجسته کردن تلفات و اثرات آن روی زندانیان برجسته کنند تا شاید بتوانند هم راستا با رسانه های بیگانه اغتشاشات را از کف خیابان به زندان اوین بکشانند و سطح خشم و هیجانات اجتماعی را بالا ببرند.

برجسته سازی تلفات زندان اوین از سوی رسانه های اصلاح طلب در حالی صورت می گیرد که اغتشاشات زندان اوین با توجه به هوشیاری مسئولان و هماهنگی نیروهای تامینی، با کمترین تلفات ممکن همراه بوده است.

مرکز رسانه قوه قضائیه در مورد ماجرای آتش‌سوزی زندان اوین را این گونه گفته است: در پی درگیری بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش‌سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیرو‌های انتظامی و امدادی شد، تعداد قابل‌توجهی از زندانیان نجات پیدا کردند و از صحنه آتش‌سوزی به نقطه امن منتقل شدند. در این گزارش تأکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولان زندان، نیرو‌های انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس بیش از ۷۰زندانی که در معرض خطر آسیب‌دیدگی بودند، نجات پیدا کردند"

این رفتار اصلاح طلبان را می شود اینگونه تحلیل کرد که خواهان ملتهب بودن فضا ی جامعه اند، چرا که ظاهرا التهاب برای این جریان به عنوان یک ضرورت برای رسیدن به اهداف سیاسی برشمرده می‌شود و این جریان با زنده نگاه داشتن آتش اغتشاشات می خواهند از آبی که گل آلود شده ماهی خود را بگیرند.

باید گفت ورود پررنگ و موج سواری اصلاح طلبان بر احساسات مردمی ناشی از فوت مرحومه مهسا امینی یکی از عوامل جدی بروز اغتشاشات اخیر و کشته شدن بیش از چهل نفر و آسیب های چند صد میلیاردی به بیت المال و اموال مردم است که تنها که دستگاه قضایی باید به این موارد رسیدگی کند.


https://shoma-weekly.ir/VlWCHX