ویژه

اصلاح طلبانی که رسانه‌های ضدانقلاب را خط قرمز نمی دانند

در هفته‌های گذشته بود که دو تن از خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، بازداشت این افراد با اعتراض رسانه‌های «سعودی-انگلیسی-صهیونیستی» مواجه شد. به گونه ای که این رسانه ها به صورت مکرر خواهان آزادی آنها شدند.

بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از چرایی نگرانی رسانه های معاند برای این خبرنگاران پرده برداشت، در این بیانیه آمده که الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران اصلاح طلب دستگیر شده در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» که توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند و هر دو نفر آنها نقش منابع اولیه خبرسازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند. خبرنگارانی که با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به پروژه ایجاد آشوب در ایران کمک کردند.

این اولین بار نیست که خبرنگاران و روزنامه نگاران رسانه های اصلاح طلب با تهیه گزارش‌های میدانی و مصاحبه ها و مقاله های خود به تأمین خوراک خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب می پردازند.
در سال‌های گذشته بود که تعدادی از فعالین رسانه‌ای این جریان به استخدام بی‌بی سی فارسی درآمدند و در نقش پادوهای ملکه انگلیس، در این شبکه ضدایرانی مشغول به کار شدند .مجتبی واحدی، حسین باستانی، مسیح علی‌نژاد از جمله این خبرنگاران هستند و در حال حاضر برای شبکه های معاند فعالیت می کنند.

ضمن آنکه شبکه ی اینترنشال سعودی هم تلویحا به نقش این دو خبرنگار اصلاح طلب در تهیه ی اخبار خود اعتراف کرده و می گوید: "در شرایطی که شماری از خبرنگاران برای گزارش اعتراضات ایران بازداشت شدند و دسترسی رسانه‌های خارجی به داخل ایران تقریباً غیرممکن است و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هم هیچ دفتر و خبرنگاری در ایران ندارند، پوشش دقیق اخبار داخل ایران از همیشه سخت‌تر به نظر می‌رسد"
در واقع روزنامه‌ها و خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای و گاه سایت‌های اصلاح‌طلب جای خالی تلویزیون‌های معاند فارسی‌زبان در ایران را پر کرده اند. به این شکل که گاه خبرنگاران این طیف به تهیه گزارش یا عکس برای این رسانه‌ها می‌پردازند و یا در شکلی دیگر تلویزیون‌های معاند گزارش‌ها و یا مطالب منتشر‌شده در روزنامه‌های زنجیره‌ای را بازنشر می کند
.
به نظر می‌رسد مشکل اصلی آنجاست که رسانه‌های ضدانقلاب و در کل «ضدانقلاب» بودن برای برخی اصلاح‌طلبان خط قرمز یک تعامل سیاسی محسوب نمی شود، بسیاری مواقع همسویی مواضع هم دارند و توقع دارند نظام هم این حد را به رسمیت بشناسد و به همه آنان تا همین سطح آزادی بدهد تا قوانین ایران را تخطئه کنند و اگر هم کوچک‌ترین برخوردی با آنان شد، غوغا به پا می کنند و فریاد عدم آزادی سر می دهند.

و البته جای تاسف دارد که در این یکی دو روزه علیرغم اعلام وزارت اطلاعات درباره فعالیت های این دو خبرنگار که نامشان برده شد، هنوز در داخل برخی از آنها حمایت می کنند و سعی در عادی سازی فعالیت آنها دارند. شاید پای خودشان هم گیر است.

https://shoma-weekly.ir/PFRjwx