جامعه

اصلاح طلبانی که با تجزیه طلبان‌همنوا شدند

سایت عصر ایران تجزیه ی ایران را یک توهم خواند و نوشت:" در گفت‌وگوی با برخی از افراد‌، این هراس دامن‌زده می‌شود که بیگانگان در سطح جهانی و منطقه‌ای، برای ایران نقشه‌ها دارند و از جمله آن تجزیه کشور است... به نظرم همه حتی مخالفان نظام سیاسی فعلی و براندازانی که با قدرت‌های جهانی مرتبط‌اند، هم تجزیه‌طلب نیستند: از مسیح علی‌نژاد تا رضا پهلوی؛ حتی پدربزرگش رضاشاه، ایران را از خطر تجزیه نجات داد.

کسانی که به تجزیه‌طلبان و کمک خارجی به‌عنوان واقعیت ارجاع می‌دهند، در اصل هیچ ایده‌ای برای تحلیل ندارند و مدعا و نسخه تکراری و بی‌خاصیتی را پیوسته مطرح می‌سازند"

اصلاح طلبان در حالی همه ی توان و ظرفیت خود را برای اعتبار‌دهی به اغتشاشات اخیر به کار گرفته و طرح تجزیه ایران را ناشی از یک ترس بیمارگونه و نامعقول می دانند که تقریبا به اذعان همه ناظران سیاسی و بین‌المللی اغتشاشات دو ماه گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیار از سوی دشمنان علیه ایران بود. بگونه ای که در یک فایل صوتی که از سوی رعنا رحیم پور خبرنگار رسانه سلطنتی انگلیس منتشر می شود. وی صراحتا افشا می‌کند که آشوب‌طلبان و رسانه‌های آنها در اغتشاشات اخیر تجزیه و تکه‌پاره کردن ایران را دنبال می‌کنند.

رسانه ی سعودی اینترنشنال نیز در اغتشاشات اخیر به دستور مستقیم رژیم صهیونیستی سران گروه های تجزیه طلب را به خط کرده بود و دستور داشت ، با رهبران تجزیه طلبان مصاحبه کند! این شبکه در روزهای اولیه اغتشاشات با توجه به کردتبار بودن خانم مهسا امینی ، به مصاحبه با سرکردگان گروه‌های تروریستی کومله، دموکرات کردستان و حزب آزادی پرداخت و سپس مصاحبه با فعالان تجزیه‌طلب آذری،تجزیه‌طلبان بلوچستان،تجزیه‌طلب عرب را در دستور کار خود قرار داد، این شبکه در روزهای آشوب با 25 چهره‌ی تجزیه‌طلب بیش از 120 مصاحبه کرد.

پس آنچه مشخص است این است که برخلاف ادعای نویسنده عصر ایران،ضد انقلاب تمرکز خود را بر گسل های قومیتی قرار داده است. بر همین اساس دشمن ابتدا بر کردستان تمرکز کرد، سپس بر سیستان و بلوچستان متمرکز شد. در ادامه رسانه های دشمن سراغ اردبیل رفتند و در ادامه این پروژه مخرب و ضدایرانی، بر خوزستان تمرکز شد.

علاوه بر اینها نگاهی به تجمعات معاندان خارج‌نشین حامی آشوبگران و برافراشته شدن پرچم‌های گروه‌های مختلف تجزیه‌طلب دشمن ایران و منافقان جنایتکار در بین آنها خود گواهی دیگری بر این مدعاست.

وجوه تمایز اعتراضات با اقدامات مسلحانه تجزیه‌طلبانه آنقدر روشن است که حتی نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم پشت معارضان مسلح می‌ایستد و از آنها حمایت می‌کند، در ادامه جان بولتون آمریکایی هم از روند مسلح شدن معارضان تجزیه طلب خبر می دهد و ما در روزهای پایان آبان ماه به چشم دیدیم که این جریان معارض چطور با کاسب هراسی، وحشت آفرینی و تهدید می‌خواهد به تن آشوب لباس اعتصاب بپوشاند و همه چیز را مردمی نشان دهد، تا بتواند در این پوشش، پلن اصلی تروریستی خود را قدم به قدم پیش ببرد.

دروغ رسانه ی اصلاح طلب در مورد عدم تجزیه ی ایران در دوران رضا خان در حالی صورت میگیرد که در حکومت رضاخان و پسرش، بخش‌هایی از ایران (شمال ایران در مرز ارمنستان که به ترکیه واگذار شد، و بحرین) به بیگانگان هبه شده است.

متاسفانه اصلاح طلبان به خاطر منافع حزبی خود به چنان فضاحت و افولی رسیده‌اند که به همنوایی با تجزیه‌طلبان روی آورده اند.

https://shoma-weekly.ir/QTZ4JX