مجلس

اصلاح ساختارها در اولویت کاری رئیس جمهور آینده قرار گیرد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اصلاح سیستم ها و ساختار ها باید در اولویت رئیس جمهور آینده قرار گیرد تا امور متکی به فرد نباشد، بلکه ساختار طوری باشد که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور افراد جابجا و یا تغییر نکنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اصلاح سیستم ها و ساختار ها باید در اولویت رئیس جمهور آینده قرار گیرد تا امور متکی به فرد نباشد، بلکه ساختار طوری باشد که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور افراد جابجا و یا تغییر نکنند.

عبدالرضا مصری با اشاره به برخی اولویت‌های رئیس جمهور و دولت آینده گفت: اولویت رئیس جمهور آینده باید این باشد که فقط مسائل اصلی کشور را دستور کار قرار داده و اجازه ندهد که گروه‌های سیاسی و یا درخواست‌‌های غیر متعارف، اولویت‌ها را به حاشیه ببرند.

وی ادامه‌داد: اصلاح سیستم‌ها و ساختار‌ها باید در اولویت رئیس جمهور آینده قرار گیرد تا امور متکی به فرد نباشد، بلکه ساختار طوری باشد که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور افراد جابجا و یا تغییر نکنند، البته این حق طبیعی رئیس جمهور و یا یک مدیر است که افرادی را انتخاب کند که با او هم‌دل و همراه باشند، اما این مسئله نباید باعث شود تا افراد کاردان و با سلیقه از چرخه مدیریتی کشور کنار گذاشته شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: با توجه به اینکه آقای روحانی خودش در گذشته در مجلس بوده است، به خوبی می‌داند که مجلس در راستای صلاح مردم و کشور قدم برمی‌دارد. مجلس فرد نیست، بلکه نظر یک جمعی است که به عنوان معتمدین کشور از طرف مردم انتخاب شده‌اند. رئیس جمهور منتخب از شاکله مجلس مطلع است و این موضوع مسیر تعامل و همکاری را بین مجلس نهم و دولت آینده فراهم می‌کند.

مصری در ادامه در خصوص تعامل مجلس با دولت آینده، گفت: مجلس همواره آمادگی تعامل با دولت را دارد. اولویت برای مجلس، حل مشکلات مردم است.گرانی و اشتغال جوانان نمایندگان مجلس را آزار می‌دهد.مجلس این آمادگی را دارد تا برای حل مشکلات اساسی کشور تعامل مثبت و سازنده‌ای را با دولت آینده داشته باشد.

وی تصریح‌کرد: راه خدمت بیشتر این است که هر کدام از ما ضمن اینکه حریم‌های قانونی خود را حفظ می‌کنیم، حریم‌‌های قانونی قوای دیگر را حفظ کرده و به آن‌ها احترام بگذارند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بنده یقین دارم که زمینه تعامل مثبت بین قوای سه‌گانه و به خصوص دولت و مجلس در آینده فراهم می‌شود، اظهارداشت: این تعامل مثبت و سازنده بین دولت و مجلس در حل مشکلات اساسی کشور مؤثر بوده و از سخنان اخیر آقای روحانی نیز این موضوع کاملا مشهود است.

مصری در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت آینده اصلاح ساختارها را در اولویت قرار دهد و گفت که امیدوارم این ایراد اساسی در کشور مورد توجه آقای روحانی قرار گیرد و وی بخشی از وقتش را در اختیار اصلاح ساختارهای سیستمی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان‌کرد: ما در نظام بانکی، گمرکی و خودرو دارای مشکلات ساختاری و سیستمی هستیم که بنده معتقدم که دولت آینده باید توجه جدی به اصلاح سیستم‌ها و ساختارها داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/lwsQCv