مجلس

اصلاح بودجه 92 دست دولت در اتمام پروژه های عمرانی را باز می کند

اصلاح لایحه بودجه 92 فرصت مناسبی به وجود می آورد تا پروژه‌های عمرانی که در این مقطع متوقف شده بود، به چرخش درآید. طبیعی است که به حرکت درآمدن بخش اقتصادی و تولید، می تواند کمک زیادی به رونق بخشی وضعیت اقتصادی و پویایی آن کند.
رمضانعلی سبحانی فر در رابطه با اصلاح لایحه بودجه 92 اظهار داشت: اصلاح لایحه بودجه 92 فرصت مناسبی به وجود می آورد تا پروژههای عمرانی که در این مقطع متوقف شده بود، به چرخش درآید. طبیعی است که به حرکت درآمدن بخش اقتصادی و تولید، می تواند کمک زیادی به رونق بخشی وضعیت اقتصادی و پویایی آن کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که در آن قرار داریم، با این اصلاحیه دولت می تواند تا حدودی اعتباراتی که تخصیص پیدا می کند را جابه جا کند، تا پروژه های عمرانی را به اتمام رساند.

نماینده مردم سبزوار خاطر نشان کرد: بخشی از پروژه ها به گونه ای است که به علت نبود اعتبار متوقف شده است و اگر چند سال ازآن بگذرد، موجب فرسودگی و تخریب آنها می شود. بدین جهت ضروری است تا دولت این پروژه ها را به اتمام برساند تا به بخش تولید کمک و آن را سامان دهی نماید تا به چرخه اقتصاد کشور آسیبی وارد نشود.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اعتبارات عمرانی آنگونه که در لایحه بودجه است، تخصیص پیدا نمی کند یعنی اعتبارات بر اساس لایحه تامین نمی شود، لذا نیاز بود که دست دولت را بازتر کنیم تا در پروژه هایی که ضروری است این جابه جایی را در داخل خود مجموعه
پروژه
ها انجام دهد. بنابراین لازم بود تا این اصلاحیه صورت پذیرد تا عملیاتهای عمرانی سریعتر تمام بشوند و به اقتصاد کشور کمک کند.

سبحانی فر یادآور شد: از مباحث اصلاحیه بودجه برداشت 6 درصد از منابع واریزی به صندوق توسعه ملی است که دولت باید آن را در بخش توسعه بکار گیرد که این خود گامی در جهت پویایی اقتصاد است که دولت می تواند  در این مقطع انجام دهد .

https://shoma-weekly.ir/ID3uLt