مجلس

اصلاح الگوی مصرف آسایش و رفاه را در پی خواهد داشت

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور عملی خواهد شد که گفتمان واحدی بین مردم، مسئولان، دولت، مجلس، قوه قضاییه و صاحبان سرمایه به وجود آید.
 عبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: تمام کشورها دنیا دارای مشکلات و توانمندی‌هایی هستند که برای رفع آن‌ها و بالابردن توانمندی‌های خود تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون بسیاری از مشکلات موجود در کشور برطرف شده و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر دست‌یابی بر اقتصاد مقاومتی نیز بسیاری از مسائل کشور را مرتفع خواهد کرد.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اگر کشور دارای سرطان اقتصادی نیز باشد نسخه مقام معظم رهبری در به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی برای کشور، شفابخش خواهد بود.

مصری با بیان اینکه همت مردم و مدیریت جهادی مسئولان موجب دست‌یابی کشور به اقتصاد مقاومتی می‌شود، افزود: دو عنصر مهم مردم و حاکمیت موجب قدرتمندی و اقتدار کشور ایران در منطقه خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با آگاهی و بیداری کامل نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور عملی خواهد شد که گفتمان واحدی بین مردم، مسئولان، دولت، مجلس، قوه قضاییه و صاحبان سرمایه به وجود آید.

این مسئول با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی چهارعامل نقش به‌سزایی دارند، افزود: رشد اقتصادی، افزایش تولید ملی، افزایش بهره‌وری سه عامل مهم بوده که رفاه اجتماعی را به‌عنوان اساسی‌ترین موضوع در جامعه به وجود می‌آورند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ایران اسلامی تنها کشوری است که در طول 35 سالی که از انقلاب اسلامی آن می‌گذرد توانسته با حفظ استقلال خود در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان مقاومت کند و زیر بار هرگونه ظلم و تهدیدی نرود.

به گفته مصری، مردم ایران اسلامی توانسته‌اند در هشت‌سال دفاع مقدس در مقابل تمام قدرت‌های دنیا ایستادگی کنند و در حال حاضر هم با عزم ملی خود برای دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با حربه اقتصادی به مقابله با کشور می‌پردازند، خاطرنشان کرد: گزینه‌های سیاسی و نظامی دشمنان علیه ایران کارساز نبوده و همواره آنان از اقتدار ایران اسلامی واهمه داشته‌اند.

این مسئول ابراز داشت: ایران در تمام عرصه‌ها از جمله تکنولوژی، درمانی جزو کشورهای برتر دنیا بوده و صنایع هسته‌ای آن با تکیه بر دانش بومی نشان از توان بالای علمی دانشمندان ایرانی با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور را رویکرد جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: مسئولان باید به‌عنوان خدمت‌گزاران مردم در راستای تحقق این امر اساسی در کشور گام بردارند.

مصری با اشاره به اینکه باید استقلال اقلام اساسی در کشور به وجود آید، بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف توسط تمام مردم می‌تواند زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی در کشور شود و آسایش و رفاه را برای آنان در پی داشته باشد.

وی گفت: کشور ایران با دارا بودن 65 هزار نفر عضو هیئت علمی و افزایش 25 برابری تعداد دانشجویان در آن نسبت به قبل از انقلاب، می‌تواند به آسانی اقتصاد مقاومتی را در کشور به وجود آورد.

https://shoma-weekly.ir/F2JR7V