مجلس

اصلاحیه قانون مطبوعات هنوز به مجلس نیامده است

قرار است که وزارت کشور لایحه جامعی از قانون انتخابات ارائه کند تا در کمیسیون مجلس بررسی شود و به تصویب برسد که هنوز این لایحه به مجلس ارائه نشده است .
سید رمضان شجاعی کیاسری عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با اصلاح قانون انتخابات گفت: این اصلاحیه هنوز نه به عنوان طرح و نه به عنوان لایحه در نیامده است تا بتوان آن را بررسی کرد . باید این لایحه توسط وزارت کشور به مجلس بیاید تا در کمیسیون امنیت داخلی و شوراها بررسی شود .
نماینده مردم ساری  در خصوص رجل مذهبی که در قانون از آن نامبرده شده است، اظهار داشت : در نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ آنکه جمهوری اسلامی است باید یک سری از ملزومات در نظر گرفته شود تا بار معنایی هر دو کلام جمهوری و اسلامی را داشته باشد. جمهوریت که همان دمکراسی است و مردم با انتخاب خود اصلح را انتخاب می کنند و طبیعتا به لحاظ اسلامی بودن حکومت باید قوانین اسلام اجرا شود و مسلما فردی که قرار است در مسند اجرای این قوانین قرار گیرد باید از رجال مذهبی باشد . پس بنابراین  این شرط نیز در قانون ذکر شده است .
عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراها در پایان خاطر نشان کرد : قرار است که وزارت کشور لایحه جامعی از قانون انتخابات ارائه کند تا در کمیسیون مجلس بررسی شود و به تصویب برسد که هنوز این لایحه به مجلس ارائه نشده است .  

https://shoma-weekly.ir/dhFuby