مجلس

اشتغال و تولید در گرو غلبه بر رکود است

عبدالرضا مصری ،نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: دولت مشکلات زیادی داشت و ما نمی‌توانیم منکر این باشیم که دولت مشکل نداشته است زیرا دولت در شرایط سختی مسئولیت را به عهده گرفت.
وزیر رفاه دولت احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران با اشاره به توفیقات دولت در مهار تورم اظهار کرد: دولت یازدهم به خوبی توانست تورم را مهار کند و در زمینه سیاست خارجی جدا از عهد شکنی‌هایی که دشمن اصلی با ما دارد د توانست حرکت‌های مثبتی در سیاست خارجی انجام دهد.

مصری با بیان اینکه دولت مدت زیادی از عمر و وقت خود را برای پیوند با کشورهای خارجی صرف کرد و نتوانست این موضوع را از دستور خارج کند خاطر نشان کرد: همه دولت بحث سیاست خارجی می‌کردند درصورتی که یک نفر باید به عنوان وزیر امور خارجه به دنبال بحث سیاست خارجی باشد و بقیه باید به امورهای داخلی می‌پرداختند .

نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس ادامه داد: دولت در بحث رکود توفیقی نداشت و همچنان رکود بر بازار حاکم است و بحث بیکاری به عنوان معضل جدی است که هر روز نیز این مسئله برای جوانان جویای کار سخت تر می‌شود. بازار و بازاری‌ها هنوز در بهت و شوک هستند و نمی دانند که باید تصمیم بگیرند و یا نگیرند با بازاریها که صحبت می‌کنیم می‌بینیم به دلیل بی اطلاعی از اینکه دولت در رابطه با اقتصاد چه برنامه‌ای دارد یک نوع رکود و یا خمودگی در بازار حاکم شده است و این شامل بازار مالی ،مسکن ،بورس و تولیدات داخلی را شامل می شود.

این نماینده اصولگرایی مجلس دهم گفت: اگر فکری به حال رکود نشود قاعدتا تولید رونق نمی گیرد و اگر تولید رونق نگیرد اشتغالی نیز صورت نمی‌گیرد که البته ما امیدواریم دولت در مدت باقیمانده به وضعیت اقتصاد بیشتر توجه کند و بحث های سیاست خارجی را به وزیر امور خارجه بسپارد و اگر خیری برای ما دارد یا ندارد ما از آن گذشته‌ایم، ما که تعهدات‌مان را نسبت به هسته ‌ای انجام داده‌ایم و چیزی نیست که انجام نداده باشیم و بر عکس ما طرف مقابل وعده‌های خود را انجام نداده است .

مصری ادامه داد: قبل از برجام مسئولین دولتی اعلام می کردند که بعد از اجرای برجام 150 میلیارد پول وارد کشور می‌شود الان ما می بینیم هیچ اثری هم از این پولها نیست چون اگر این پول در اختیار صندوق توسعه ملی قرار بگیرد یک انقلاب صنعتی را می‌توان با آن در کشور ایجاد کرد اما می بینیم در حد 600 الی 700 میلیون دلار از هند آمده است وازبقیه پول‌ها خبری نیست البته شاید هم آمده است خبرهایش را نمی‌دهند و ما بی خبر هستیم .

این وزیر دولت احمدی ن‍‍ژاد گفت :طبیعتا همه دولتمردان از آقای ریس جمهور تا وزراء و معاونین همه علاقه مند هستند که کاری انجام دهند اما دولت یازدهم هنوز یک استراتژی خاصی به ارائه نداده است که بگوید استراتژی من این است.

وی افزود: الان هرجا کاری و مشکلی پیش می ‌آید می گویند دولت سابق مقصر بوده است این در حالی است که الان این دولت است که باید کار کند و جواب بدهد و تا کی می خواهیم یدک بکشیم .

مصری خاطرنشان کرد: هرچه دولت موفق باشد برای مردم آسایش بیشتری خواهد داشت و برای این دولت دعا می‌کنیم و علاقه‌مند هستم. به نظر ما دولت هنوز نمی‌داند از لحاظ اقتصادی چه کاری انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/yTsKSO