مجلس

اسلام گرایان در انتخابات مصر پیروز می شوند

محمد کرمی راد: کشور مصر به عنوان پاشنه آشیل منطقه است و همواره موضوع حیات و ممات رژیم صهیونیستی در گرو عملکرد مصر بوده است .

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هفته نامه شما در رابطه با انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر گفت : شرایط و مقتضیات کشور مصر به چند دلیل از ویژگیهای بسیاری برخوردار است. کشور مصر به عنوان پاشنه آشیل منطقه است و همواره موضوع حیات و ممات رژیم صهیونیستی در گرو عملکرد مصر بوده است . اگر سوابق و پیشینه  حداقل سی و چند سال گذشته را ما بررسی کنیم، حتی بعد از جنگ 6روزه ، متوجه می شویم که مصر نقش کلیدی و اساسی را در منطقه ایفا کرده و توانسته منویات و سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را تا حدودی تامین بکند به همین دلیل استراتژیک کشور مصر اهمیت فوق العاده برای آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد و برای آنان مهم ارزیابی می شود .
وی خاطر نشان کرد: بعد از بیداری کشورهای اسلامی که ابتدا در تونس و بعد در مصر و کشورهای  دیگر شکل گرفت پیروزی قاطع و خوبی را به دست آوردند ،خصوصاً جوانان مصری که  پیشتازتر از احزاب و گروههای سیاسی جلوداراین نهضت شدند. طبیعی بود که اسلام گرایان در انتخابات پیروز بشوند و این خود عامل تشدید کننده ای برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود وآنها را دچار واهمه کرد زیرا با توجه به نزدیکی مصر و داشتن مرز مشترک با رژیم صهیونیستی وهمچنین نوع ارتباط اخوانیها و گروههای اسلامی با حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های مبارز همه اینها می توانست تشکیلات کافی را برای ادامه مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و زیاده خواهی های او را فراهم کند .  عضو فراکسیون موتلفه در ادامه اظهار داشت :اولین آثار و علائم این نوع مخالفتها و رفتارهای ضد صهیونیستی را با رد صلاحیتی که انجام دادند شاهد بودیم که نشانگر حساسیت ویژه آن است. این طبیعی است که به سرعت و زودی روشن خواهد شد که مسلمانها آن حق از دسته رفته را دوباره بازیابی کنند. انشاءالله در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه مطلوب وخوبی برسند و این حق را در انتخاب ریاست جمهوری با عنوان یک سنبل یا به عنوان یک اقدام قانونی در چار‌چوب قانون اساسی مصر و انتخاباتی برگزار می‌کنند  از یک ثبات بهتر و بیشتری مردم مصر برخوردار بشوند.

 

 

https://shoma-weekly.ir/rVwX0d