مجلس

اسرائیل ناچار است شرایط مقاومت رابپذیرد

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با مقاومت مردم فلسطین گفت: به نظر من مقاومت در ریل اصلی مبارزاتی خودش قرار گرفته است و جریانات سازشگر جایی درتصمیم‌گیری‌ها ندارند. زیرا مقاومت امتحان خود را به خوبی پس داده است.

منصور حقیقتپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با مقاومت مردم فلسطین گفت: به نظر من مقاومت در ریل اصلی مبارزاتی خودش قرار گرفته است و جریانات سازشگر جایی درتصمیمگیریها ندارند. زیرا مقاومت امتحان خود را به خوبی پس داده است.

وی افزود: امروز نیروهای مقاومت یک استقرار خوبی را پیدا کردهاند، به طوری که با وجود هجمه سنگین صهیونیستها، با تمام قوا در مقابل آنها ایستادگی میکنند و توانسته آنها را
نا
امید کنند. البته این به خاطر عزم و اراده مردم انقلابی فلسطین و نوار غزه است. لذا اسرائیلیها ناچار هستند در برابر شروط مقاومت را تمکین کنند.

حقیقتپور خاطر نشان کرد: اگر اسراییل به شروط مقاومت تمکین نکند، باید به وضعیت قبل برگردد. در وضعیت قبلی با توجه به شرایطی که در جنگ فرسایشی ایجاد میشود، برای اسرائیلها قابل تحمل نیست زیرا آستانه تحمل آنها در جنگهای فرسایشی پایین است، در حالی که آستانه تحمل مردم فلسطین وسیعتر و بزرگتر است و تحمل شرایط بسیار سخت را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به این نقطه ضعف اسرائیل به ذهن میرسد که هر چه قدر شرایط جلوتر برود به نفع مقاومت خواهد بود. از طرفی به هیچ وجه مقاومت از وضعیت ایستادگی به شرایط گذشته برگشت نخواهند داشت.

نماینده مردم اردبیل و نمین تاکید کرد: شروط مقاومت باید اجرایی شود. گذرگاهها باید باز شوند و محاصره برداشته شود. باید حق تحرکات دریایی و بازرگانی و صیادی و... برای آنها در نظر گرفته شود، همچنین اسرای مقاومت باید آزاد بشوند، در واقع باید الزاماتی در سطح منطقه و بین الملل به وجود آید که دیگر تجاوز اسراییل در نوار غزه را شاهد نباشیم و مردم غزه در آسایش قرار گیرند.

حقیقتپور با اشاره به ریاست ایران در جنبش کشورهای
غیر متعهد گفت: ما باید از این ظرفیت استفاده کامل را کنیم. اجلاس کشورهای غیر متعهد کار بسیار خوب ارزنده
ای بود. دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این مورد تقدیر و تشکر است. این ظرفیت، یک ظرفیت بسیار مهمی است که کشورهای متعددی بتوانند در یک فضای سیاسی بیانیهای در محکومیت این کشتار صادر کنند و تصمیم بگیرند تا با کمک و اقدامات انسان دوستانه بتوانند موثر واقع شوند، مثبت و خوب است. لذا لازم است جمهوری اسلامی ایران از این ظرفیت با تمام قوا بهره برداری کند.

https://shoma-weekly.ir/az7anr