مجلس

اسرائیل زیر چتر حمایتی و امنیتی داعش

یکی از فرضیه‌هایی که برای ایجاد داعش و آغاز عملیات آن در عراق مطرح است، این است که مثلث آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان، داعش را تشکیل دادند و آن‌ها را وارد عرصه کرده‌اند تا چتری امنیتی برای اسرائیلی‌ها ایجاد شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اظهار تاسف از حملات رژیم صهیونیستی به مردم بیگناه غزه اظهار داشت: یکی از فرضیههایی که برای ایجاد داعش و آغاز عملیات آن در عراق مطرح است، این است که مثلث آمریکا، صهیونیستها و عربستان، داعش را تشکیل دادند و آنها را وارد عرصه کردهاند تا چتری امنیتی برای اسرائیلیها ایجاد شود.

سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه آغاز عملیات رژیم اشغالگر قدس علیه غزه و فلسطین این فرضیه را اثبات میکند تصریح کرد: شروع حمله داعش در عراق و توجه کشورهای اسلامی به آن، در واقع آغاز حمله مجدد رژیم صهیونیستی به غزه بود. بنابراین اکنون این فرضیه اثبات میشود که اسرائیل دارد از این فرصت سوء استفاده میکند و فلسفه وجودی داعش برای همین امر بودهاست.

وی ادامه داد: از طرفی جهان اسلام که در آستانه برگزاری روز قدس قرار دارد باید توجه داشته باشد که برای مقابله با تروریستها و داعش از رژیم اشغالگر قدس غافل نشوند و اجازه ندهند آنها از این فرصت استفاده کرده و مردم فلسطین و غزه و لبنان را به خاک و خون بکشد.

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: آنچه در عراق اتفاق میافتد با هدف ایجاد شکاف در منطقه و جهان اسلام است. آنها میخواهند وضعیت و ثبات در منطقه را برهم بزنند. اصلا هدف عراق نیست و محدود به مرزهای یک کشور نیست، وقتی وضعیت منطقه برهم بخورد شکاف بین کشورها به وجود میآید، سود را صهیونیستها میبرند و این فرصت استفاده میکنند و اهداف تجاوزگرانه خود را دنبال میکنند.

همچنین حسینی درآستانه نهایی شدن مذاکرات هستهای با گروه۱+۵ اذعان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما به مذاکرات خوشبین نیستیم. البته عدم خوشبینی ما ناظر بر بیاعتمادی به تیم مذاکره کننده نیست. همچنین ناظر براین نیست که تیم مذاکره کننده ما ناتوان است بلکه ما به طرف غربی و متحدان آمریکا اطمینان نداریم.

وی افزود: این عدم خوشبینی ناظر بر فریب کاری، سیاستهای دوگانه و شگردهای موذیانه طرف مقابل است. آنها نمیخواهند توافق به نتیجه برسد. آنها به دنبال تحمیل زیادخواهیهایشان هستند، زیادخواهیها و زیادهطلبیهای آمریکا باعث شده که فاصله بین ما با گروه ۱+۵ این قدر زیاد شود که دیگر با مذاکره پر نشود.

نقوی یادآورشد: به هرحال تیم مذاکره کننده ما یک چارچوب کاملا مشخص دارد و خطوط قرمز ما کاملا مشخص است؛ منافع ملی کشور برای آنها تعریف شده است و قاعدتا در این چار چوب مذاکره میکنند. ولی مطالبات فراتر آژانس و حتی مطالبات فرا۱+۵ آمریکاییها و غرب باعث شد این فاصله خیلی زیاد بشود و ما معتقدیم که این اختلافات که هرچند داخل پرانتز گذاشته شده است، این قدر زیاد است که ما به متن مورد توافق و به نتیجه واحدی نخواهیم رسید، زیرا ما از منافع خود عدول نخواهیم کرد.

وی متذکر شد: من به غربیها به ویژه آمریکاییها تذکر میدهم که اگر در این فرصت فراهم شده، استفاده نکنند و از زیادهطلبیهای خود دست برندارند و از زیاده خواهی عدول نکنند، در آینده نزدیک با خسارت های زیادی مواجه میشوند.

نقوی حسینی ادامه داد: در سال ۸۲ که ما با غرب مذاکره میکردیم، تعداد سانتریفیوژها زیر ۱۰۰ تا بود، آنها برای ۱۰۰ سانتریفیوژ مذاکرات را به بن بست کشاندند و مذاکرات قطع شد. 10 سال بعد که به مذاکرات برگشتند، تعداد سانتریفیوژ ما بیش از چند ده هزار تا شده بود و توانمندی غنی سازی ما بالای ۲۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر غربیها مذاکرات را قطع کند، مطمئن باشند در آینده با کشوری مواجه خواهند شد که میزان توانمندی غنی سازی آن به بالای ۵۰ درصد رسیده است و تعداد سانتریفیوژهای آن هم به چند صد هزار سانتریفیوژ رسیده است. پس به نفع غربیها است که از زیادخواهی خود عدول کنند تا کار به نتیجه برسد.

https://shoma-weekly.ir/JhtLNW