مجلس

استفاده تبلیغاتی از حوادثی همچون پلاسکو خلاف ارزش هاست

از این‌که بخواهیم از حوادثی همچون پلاسکو در کشور به‌عنوان سوژه تبلیغاتی استفاده کنیم خلاف مواضع انقلابی و ارزشی رفتار کرده‌ایم
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت گفت: ساختن نردبان از جنازه آتشنشانان از سوی طیف مخالف به این دلیل بود که طیف مخالف، کوتولههای سیاسی هستند که برای دیده شدن نیاز به مکانهای رفیع دارند.

محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم خمینیشهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما، در مورد پیام مقام معظم رهبری در خصوص حادثه پلاسکو و فاصله گرفتن مسئولین از پیام رهبری، گفت: اگر پیام رئیسجمهور برای بررسی حادثه پلاسکو را کنار پیام مقام معظم رهبری بگذاریم خواهیم دید که پیام روحانی با پیام رهبری بسیار فاصله دارد و این فاصله همیشگی است و مربوط به حادثه پلاسکو نمیشود.

وی اذعان داشت: وجود فاصله میان پیام ریاست جمهوری در مورد پلاسکو با رهبری باعث شد تا طیفی از مخالفین که در عرصه سیاست از آنها بهعنوان لاشخورهای سیاسی یاد میشود از پیام ریاست دولت تدبیری و امید استفاده تبلیغاتی کنند.

ابطحی بابیان این مطلب که طیف مخالف در حادثه پلاسکو به دنبال ساختن نردبان از جنازه آتشنشانان در کشور بودند، گفت: ساختن نردبان از جنازه آتشنشانان از سوی طیف مخالف به این دلیل بود که طیف مخالف، کوتولههای سیاسی هستند که برای دیده شدن نیاز به مکانهای رفیع دارند. نماینده مردم خمینیشهر در خانه ملت ادامه داد: کوتولههای سیاسی حتی در تشییع جنازه شهدای آتشنشان نیز آرام ننشستند و تمام تلاش خود را کردند تا از تشییع جنازه شهدای جانفشان به نفع خود استفاده تبلیغاتی کنند، این در حالی است که رفتار کوتولههای سیاسی از دید مردم در تشییع جنازه شهدا مخفی نماند. وی یادآور شد: نمایندگان همچون رهبرشان میخواهند که حادثه پلاسکو بهطورکلی واکاوی شود تا از بروز حوادث دیگری همچون پلاسکو در اقصی نقاط کشور جلوگیری به عمل آید. عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در ادامه به سخنان قالیباف در صحن علنی اشاره کرد و گفت: به گفته قالیباف اگر در تهران روزانه دو حادثه همچون پلاسکو تکرار شود تجهیزات آتشنشانی به میزان لازم در اختیار آتشنشانان نیست. وی افزود: از اینکه بخواهیم از حوادثی همچون پلاسکو در کشور بهعنوان سوژه تبلیغاتی استفاده کنیم خلاف مواضع انقلابی و ارزشی رفتار کردهایم و امیدواریم دوستان ما نیز متوجه امر بشوند و با بررسی علل و عوامل از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید. ابطحی به عدم سکوت مخالفان در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در بررسی حادثه پلاسکو در مجلس شاهد بودیم که طیف مخالف بار دیگر تلاش کردند تا از موج پلاسکو به نفع خود استفاده کنند و یکی از دوستان جانباز ما را تحریک کردند تا نسبت به سخنرانی برخی از شخصیتها واکنش نشان دهد.

https://shoma-weekly.ir/xAtagU