مجلس

استفاده از شرکت‏های خارجی در حمل و نقل ریلی مغایر اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به کار گرفتن شرکت‎های خارجی در ارائه خدمات به مسافران را مغایر اصل اقتصاد مقاومتی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به کار گرفتن شرکتهای خارجی در ارائه خدمات به مسافران را مغایر اصل اقتصاد مقاومتی است.

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران در مجلس و نماینده مردم گناباد و بجستان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، به مناسبت روز حمل و نقل، گفت: اولین موضوعی که باید مسئولان در حمل و نقل به آن توجه کنند بحث ایجاد امنیت برای صنعت حمل و نقل کشور است.

عضو کمیسیون عمران درخانه ملت در ادامه به حادثه دلخراش قطار تبریز مشهد اشاره کردو بیان داشت: در پیگیری موضوع فاجعه قطار بحث و تذکر نماینده‏ها به وزرا مخصوصا آخوندی این بود که چرا ایمنی در صنعت حمل و نقل ریلی رعایت نشده است؟

وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس بارها موضوع امنیت در صنعت حمل و نقل کشور از قبیل راه شوسه، ریلی و هوایی را به مسئولان دولت بویژه مدیران حمل و نقل تذکر داده‏اند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در خانه ملت در ادامه به تلاش و پشتکار نمایندگان مجلس دهم در جهت بهبود وضعیت صنعت حمل و نقل اشاره و بیان کرد: از زمانی که مجلس دهم فعالیتش را آغاز کرد اعضای کمیسیون عمران هر موضوعی که در رابطه با صنعت حمل و نقل ریلی به کمیسیون مربوط میشده را مورد بررسی قرار دادهاند.

بنایی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران هرکجا که مشاهده می کنند که در صنعت حمل و نقل با مشکلی مواجه است جهت رفع مشکل و بررسی از مسئولان مربوطه دعوت به عمل می‏آورند.

به گفته نماینده گناباد وزیر راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون در جهت ایجاد امینت مسیر مشهد گفت: سیستمی که در ریلهای مسیر نصب شده بود جهت برقرار کردن ایمنی بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران همواره پیگیر بحث ایمنی در همه بخش‏های حمل و نقل هستند و تا حصول نتیجه به پیگیری‏های خود ادامه خواهند داد.

بنایی در ادامه به بهره گرفتن شرکت‏های خارجی در ارائه خدمات به مسافران اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در کمیسیون عمران بدان توجه شده، بهره گرفتن از شرکتهای خارجی در ارائه خدمات به مسافران است و نمایندگان این موضوع را از وزیر راه و شهرسازی پیگیری خواهند کرد که چرا شرکتهای خارجی را جایگزین شرکتهای داخلی در ارائه خدمات در صنعت حمل و نقل کردهاست؟

وی به کار گرفتن شرکتهای خارجی در ارائه خدمات به مسافران را مغایر اصل اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اصل اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرموده اند این بوده است که از توانایی‏های سرمایه گذاران داخلی استفاده شود.

https://shoma-weekly.ir/DIScQf