مجلس

استفاده از رمزارزها در شرایط کنونی توجیه پذیر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر روشی برای بی اثر کردن تحریمهای ظالمانه برای ما توجیه دارد گفت: استفاده از رمزارزها روشی است که می توان برای خرید کالا و انتقال ارز و نقدینگی از خارج به کشور و یا برعکس، از آن استفاده کرد.

الله وردی دهقانی، درمورد استفاده از رمزارزهای رسمی در واردات با اشاره به نکاتی درمورد استفاده از رمز ارزها برای دور زدن تحریم ها گفت: شرایط کشور ما یک شرایط ویژه ای است؛ ما در حال حاضر برای انتقال ارز و خرید و مراودات مالی با دنیا با یک تبعیض ظالمانه توسط دنیای غرب به سردمداری آمریکا مواجه هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هر روشی برای بی اثر کردن تحریم های ظالمانه برای ما توجیه دارد افزود: استفاده از رمزارزها نیز یکی از روش هایی است که ما می توانیم از آن برای خرید کالا و انتقال ارز و نقدینگی از خارج به کشور و یا برعکس آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: ما حتی ورود ارزهای فیزیکی از مبادی کشور را هم آزاد کردیم و در شرایط فعلی صلاح می دانیم که برای تأمین ارز مورد نیاز کشور و جلوگیری از کمبود ارز در کشور این کار انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گردانندگان این رمزارزها چه کسانی هستند معلوم است و همه می دانند که دست ما نیست و دست خود غربی ها و سیاست گذاران و سرمایه داران غربی است اما در شرایط فعلی که با مشکلاتی روبرو هستیم باید مراودات تجاری کشور را با سیاست های ویژه تسهیل کنیم و مردم و دستگاه ها بتوانند برای انجام مراودات مالی خود از این رمزارزها استفاده کنند.

دهقانی یادآورشد: طرحی در این زمینه وجود داشت که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی بود تا استفاده از رمز ارزها در داخل کشور مدیریت شود اما هم اکنون بنده از سرنوشت این طرح اطلاعی ندارم.

https://shoma-weekly.ir/PAnpkK