ویژه

از باور به کرامت انسانی تا ترویج فرهنگ مقاومت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با وعده های اندک و پوشالی به عزت ملت خیانت کرد، بزرگان و شهدای مؤتلفه این عزت را قبول داشته و درک کرده اند و این باور به ما به ارث رسیده است
مراسم پنجاه و ششمین یادمان طلایه داران آفتاب شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک نژاد در حال و هوای انتخابات در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد. در این مراسم که در واپسین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، شخصیت های سیاسی ، خانواده شهدای موتلفه اسلامی و اعضای حزب در استان تهران حضور داشتند. آنچه پیش رو دارید گزارش برگزاری این مراسم است.

سیدمصطفی میرسلیم:

باور به کرامت انسانی از ویژگی های بارز شهدای مؤتلفه اسلامی بود

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مراسم سالگرد شهدای 26 خرداد حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت ایمان در حرکت انسان ساز شهدای مؤتلفه در جریان پیروزی نهضت امام خمینی(ره) اظهار داشت: جایگاه ایمان در قلب است و شهدای مؤتلفه اسلامی با ایمان به خدا رفتار کردند.

وی باور به کرامت انسانی را یکی از ویژگی های بارز شهدای مؤتلفه اسلامی برشمرد و تأکید کرد: باور به کرامت انسان سبب هویدا بودن آزادی آنها است. ایشان جز در برابر خدا سر تسلیم فرود نمی آوردند و از همین رو سر تسلیم در برابر طاغوت نیز فرود نیاوردند و آزادگی خود را حفظ کردند و این امر به صورت رفتار عملی در شخصیت آنها خود را نشان داد.

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی باور به شرافت و آزادگی برای امت ایران اسلامی را دیگر ویژگی برجسته شهدای مؤتلفه اسلامی دانست و ادامه داد: در میان سایر امتها، تنها امتی که توانسته قدر این شرافت را بداند و باقی بماند امت مسلمان ایران است و باور به این شرافت ملت، سبب حرکت برای مقابله با طاغوت شد.

وی تاکید کرد: امت ایران اسلامی از ویژگی عزت برخوردار است و خداوند از تقصیرات کسانی نگذرد که در پی ذلت مردم با اتخاذ راه هایی مانند ایجاد سختی و مشکلات و... هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید با وعده های اندک و پوشالی به عزت ملت خیانت کرد.

وی ادامه داد: بزرگان و شهدای مؤتلفه این عزت را قبول داشته و درک کرده اند و این باور به ما به ارث رسیده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشور ما با مشکلات زیادی روبرو است و مسائل و مشکلات اقتصادی بر دهک های محروم جامعه فشار آورده است، اما مردم ما آزاده و شریف هستند و اگر برخی نامزدها از ابزارهایی استفاده می کنند که قصد صدقه به مردم را دارند باید بدانیم به راه درستی نمی روند.

وی تاکید کرد: فریب مردم با اعلام ارقام یارانه های نقدی؛ عزت، کرامت و شرافت ملت را خدشه دار می کنند.

میرسلیم استفاده ابزاری از نام شهدا و همچنین سوءاستفاده از گروههای اجتماعی مانند کارگران، هنرمندان و جامعه زنان را امری نادرست برشمرد و آن را ناسپاسی و قدرنشناسی نسبت به عزت ملی دانست و تأکید کرد: این نوع نگاه، نگاه ابزاری به مردم است و سدی در برابر باز کردن راه برای تمدن اسلامی است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند.

دکتر بادامچیان :

امام با یاران مؤتلفه مقابل براندازی اسلام ایستاد

همچنین دکتر اسدالله بادامچیان در پنجاه و ششمین سالگرد طلایه داران آفتاب شهادت شهیدان امانی، بخارایی، صفار هرندی و نیک نژاد با اشاره ای کوتاه به تجربه ملت ایران از ملی شدن صنعت نفت تا 28 مرداد 1332 اظهار داشت: ملت در این دوران دانست رهبری خالص دینی و اسلام با محوریت جهاد و شهادت با سردمداری روحانیت و فدائیان اسلام و کار فرهنگی گروه شیعیان کار صحیحی است و سپردن کشور به دست اسلام آمریکایی و گروه های چپ و لیبرال کاری نادرست است.

وی کودتای 28 مرداد را سبب روی کار آمدن عناصر فاسد دانست و خاطرنشان کرد: من خود شاهد وقایع 28 مرداد و 30 تیر بودم، ملت دریافت مصدق پس از به قدرت رسیدن با افکار لیبرالی و غرب زده، فدائیان اسلام را منزوی کرد و به زندان انداخت و خود به آمریکا و گشایش های آمریکایی اعتماد کرد و شکست خورد.

بادامچیان ادامه داد: از کودتای 28 مرداد تا مهر 41 ملت آرام و به دنبال یک رهبر خدایی بود، در این سال آمریکایی ها قصد براندازی اسلام در ایران را داشتند که امام با هوشیاری این موضوع را دریافت و با همراهی مبارزین و یاران مؤتلفه به مقابله با آن پرداختند و ملت ما در مقابل ظلم شاه ایستاد و بالاخره رژیم را در حرکت ملی مردم سالارانه سرنگون کرد و نظام جمهوری اسلامی برپا شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با نیم نگاهی به تاریخ انقلاب، سیر انقلاب اسلامی را در مسیر اقتدار برشمرد و ورود به گام دوم انقلاب را مبتنی بر منشور بیانیه رهبر انقلاب در مسیر روشنی برشمرد.

محسن رفیق دوست:

مؤتلفه اسلامی یکی از معجزات امام بود

محسن رفیق دوست هم در این مراسم گفت: حرکت ملت ایران فقط انتخاب رئیس جمهور نیست، بلکه ضمانتی برای هشت سال آینده است که سازنده دهه مهم و حیاتی انقلاب اسلامی است.

این پیشکسوت نهضت انقلاب اسلامی ضمن بیان خاطراتی از دوران مبارزه و درک محضر رهبر فقید انقلاب مؤتلفه اسلامی را یکی از معجزات امام راحل دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: دهه آینده دهه بسیار حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی است و کاندید ریاست جمهوری باید یک ویژگی داشته باشد و آن اینکه با رهبر معظم انقلاب همراهی کامل داشته باشد.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: همه رهبران جهان امروز، معتقدند که زعامت حضرت آیت الله خامنه ای مبتنی بر راستگویی و حقیقت است، وقتی رهبر انقلاب نسبت به سقوط اسرائیل هشدار داد سفیر ژاپن در تهران با علم به حقیقت گویی ایشان درپی چگونگی رخ دادن سقوط اسرائیل بود، امروز وضعیت اسرائیل بیانگر این است که این رژیم اشغالگر به تعبیر رهبری به پایان خود نزدیک شده است.

رفیق دوست ادامه داد: اصل مترقی و پیشرفته و بی بدیل ولایت فقیه در قانون اساسی منجر به عزت کشور شده است، امروز ما هر حرکتی می کنیم حتی انتخاب رئیس جمهور به تقویت این اصل کمک می کند. مشکلات این چند سال گذشته ناشی از زاویه رؤسای جمهور قبل با ولایت فقیه بود و امروز سختی هایی که ملت متقبل می شوند نیز در اثر همین امر است و تا زمانی که رئیس جمهوری بر سرکار نیاید که مطیع ولی فقیه باشد امور سامان نمی یابد.

وی عدم تحقق شعار سال را ناشی از عدم باور مسئولین اجرایی به فرامین رهبری دانست و افزود: کدام مانع زدایی تا کنون اتفاق افتاده در حالی که قوانین علیه کسب و کار طی سال های گذشته تصویب شده و اکنون هم اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: اصلاح امور به این وابسته است که رئیس جمهور مطیع رهبری و مجری فرامین ایشان باشد.

قائم مقام سیاسی

حزب موتلفه اسلامی:

فرهنگ مقاومت شهدای موتلفه امروز جهانی شده است

بومیان قائم مقام معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به سالگرد شهدای ۲۶ خرداد گفت: شهدای ۲۶ خرداد موتلفه حرکتی را با هدایت امام راحل آغاز کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شد. گرچه رژیم سفاک پهلوی به ظاهر این حرکت را خاموش کرد، ولی خون پاک این شهیدان که با اخلاص و اعتقاد در این مسیر گام برداشتند، جوشش کرد و در سال ۵۷ با مجاهدت ملت قهرمان ایران به ثمر نشست.

وی تاکید کرد: فرهنگ مقاومت در برابر طاغوت و استکبار را که شهدای موتلفه آغاز کردند، امروز در منطقه و جهان و حتی در قلب آمریکا و اسرائیل گسترش یافته و زمینه نابودی آنان را فراهم کرده است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: درطول انقلاب اسلامی همواره دشمنان با توطئه ها و فتنه های خویش در صدد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بوده اند. ولی حضور بهنگام و پرشور مردم بابصیرت در صحنه های مختلف مکر آنان را خنثی کرد.

بومیان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمنان و عوامل داخلی آنها به این انتخابات امید زیادی داشتند و آخرین تیرهای در ترکش خود را هم بهکار گرفته بودند که به این کشور صدمه وارد کنند. ولی حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی در انتخابات این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب رییس جمهور، پایان کار نیست بلکه آغاز راه است. طی سالهای اخیر برخی سوء مدیریت ها و بیتدبیری ها خساراتی بهوجود آورده که جبران آن نیاز به "صبر" و "مقاومت" و " مساعدت" آحاد ملت عزیز ایران دارد. نباید انتظار داشته باشیم مشکلات عظیم کشور در مدت کوتاهی حل شود.

https://shoma-weekly.ir/0SJLlE