مجلس

از اتفاقات گذشته باید درس گرفت

ما در تجربه انتخابات گذشته درس‌هایی نصیبمان شده است که باید از آنها نهایت بهره را بگیریم.
عبدالرضا مصری عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت برنامه محوری بودن انتخابات بر شخص محوری بودن اظهار داشت: آنچه مسلم است ما در تجربه انتخابات گذشته درس‌هایی به لطف خدا نصیب انقلاب کشور ما شده است که باید از آنها نهایت بهره را بگیریم.
وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات می‌فرمایند؛ انتخابات یک عرصه‌ای برای تغییر رفتارها است. چه رفتار کسانی که می‌روند و رای می‌دهند برای کسی که انتخاب می‌شود؛ و چه تغییر رفتار برای کسانی که خود را در معرض قرار می‌دهند تا ببینند مردم بر چه اساس و معیاری انتخاب می‌کنند.
وی افزود: لذا به نظر من تحول و تنوع و تکامل راه انتخابات برگرفته از این مردم سالاری دینی است که ما بعد از 2500 سال در ایران به یمن برکت امام عزیزمان شاهد بودیم و اکنون ما داریم مشق می‌کنیم تا با این نوع رفتار بتوانیم کشور را آباد و برقرار کنیم.
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگوی خود اظهار داشت: در انتخابات آینده ریاست جمهوری با توجه به تجربه‌هایی که در طول برگزاری انتخابات گذشته داریم  جمع همه تجارب گذشته خوبی‌ها، ناملایمات هر چه که بوده راه را برای آینده باز می‌کند که ما از تجربیات بهترین استفاده را بکنیم. وی افزود: تجربه به ما می‌گوید که ضمن اینکه یک شخصیت ارزشمند، پیرو ولایت، معتقد نظام و... را باید در نظر بگیریم. از طرفی هم نباید فضای اعتبار اشخاص طوری شود که تنوع‌طلبی باعث رای آوری شود، ممکن است گاهی اوقات رأی دهندگان از برخی چهره‌ها خسته شده باشندو به دنبال یک چهره جدیدی باشند؛ اما باید بدانیم منظور از یک چهره جدید، برنامه‌های جدیدی است که مردم نیازمند هستند و یا اینکه انتظارات مردم چیست؟
وی خاطر نشان کرد: به نظر بنده اینکه درآینده ببینیم تیم چه کسانی هستند و برنامه چیست؟ و چه کارهایی قرار است در کشور انجام شود؟ اینها را باید قبل از انتخابات از نامزدها بگیریم. یعنی نامزدها با برنامه‌ای که می‌دهند و با تیمی که معرفی می‌کنند، مشخص کنند که اینها در آینده چه چیزی را به مردم می‌خواهد ارائه کنند و این بهترین شیوه برگزاری انتخابات خواهد بود برای کسی که می‌خواهد رأی دهد.
مصری افزود: البته کسانی که می‌خواهند رای مردم را جذب نمایند و رای بگیرد؛ قطعاً با آن برنامه‌ای که می‌دهند و تیمی را که معرفی می‌کنند توانایی‌ها و توانمندی‌های خودشان را اعلام می‌کنند  که برنامه من این گونه است واین افراد را برای پیشبرد اهدافم دارم قاعدتاً این گونه کارها؛ ضمانت اجرایی پیدا می‌کند و مردم به آن رأی می‌دهند و آن فرد هم متعهد هست که نسبت به آن قول و وعده‌هایی که داده عمل کند چون همه چیز از قبل مستند و مکتوب دراختیار مردم قرار داده است.  وی تاکید کرد:من فکر می‌کنم انتخابات آینده؛ انتخابی است بر اساس تعهد و بر اساس چارچوب برنامه و تیمی که به وسیله آن بیایند و به کشور خدمت کنند.

https://shoma-weekly.ir/RFUkPw