مجلس

ارزشهای اخلاقی نباید فدای درآمد صدا و سیما شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که رسانه ملی برای پیام‌های بازرگانی باید قانون و ساز و کاری را تعریف کند و از یک سیر مشخصی پیروی کند.
لاله افتخاری ، در خصوص برخی پیام‌های بازرگانی که در تلویزیون به شکل الگوبرداری از شبکه‌های ماهواره ای  پخش می شود گفت: پیام‌های بازرگانی که در رسانه ملی پخش می شود باید طی یک چارچوب و سیر مشخصی باشد از قانون نظارت خاصی تبعیت کند.

وی با تاکید بودجه محدود صداوسیما افزود: بودجه صداوسیما در سال‌های اخیر بسیار محدود بوده است و آنها ناچارند به خاطر این که هزینه‌های خود را تامین کنند متوسل به تبلیغات و پیام‌های بازرگانی شوند البته این دلیل نمی شود که هر تبلیغی که ساخته می شود بتواند به صداوسیما راه یابد و باید برای آن ساز و کار مناسبی تامین شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی لزوم تهیه یک الگوی مناسب برای رسانه ملی را در زمینه پیام‌های بازرگانی بسیار مهم دانست و گفت: رسانه ملی جمهوری اسلامی باید بتواند خودش به عنوان یک الگو در میان کشورهای منطقه پیام بازرگانی بسازد و در آن ارزشهای اخلاقی را محفوظ نگه دارد.
افتخاری گفت: این مسئله به عنوان نیاز حس می شود چون در حال حاضر پیام‌های بازرگانی کشورهای منطقه هم به سمت زیرپا گذاشتن الگوهای اخلاقی رفته است و ما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

https://shoma-weekly.ir/BSEABz