جامعه

ارتقای فرهنگ انضباط ترافیکی از اولویت های پلیس راهور است

کی از موضوعات جدی، مهم و عجین‌شده با زندگی روزانه ما بحث انضباط ترافیکی و اجتماعی است و فرقی هم نمی‌کند، چه در شهرها و چه در محورهای مواصلاتی در برون شهرها وقتی به آمار مصدومین، مجروحین و کشته‌شدگان این موضوع توجه می‌کنیم و یا به مشکلاتی که در باره این موضوع به‌طور روزانه برای ما ایجاد می‌شوند، دقت می‌کنیم،
هفته گذشته سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران با حضور در جلسه هفتگی طرفداران موتلفه اسلامی استان تهران به بیان نکاتی در باره فرهنگ سازی در حوزه رانندگی پرداخت. وی در این جلسه گفت: یکی از موضوعات جدی، مهم و عجینشده با زندگی روزانه ما بحث انضباط ترافیکی و اجتماعی است و فرقی هم نمیکند، چه در شهرها و چه در محورهای مواصلاتی در برون شهرها وقتی به آمار مصدومین، مجروحین و کشتهشدگان این موضوع توجه میکنیم و یا به مشکلاتی که در باره این موضوع بهطور روزانه برای ما ایجاد میشوند، دقت میکنیم، به اهمیت و جایگاه این موضوع که روز به روز هم اهمیت و جایگاه آن در زندگی روزمره ما بیشتر میشود، پی میبریم، چون زندگی دارد روز به روز صنعتیتر میشود و خودروها و موتورها بیشتر میشوند و روند افزایشی شهرنشینی داریم. روز به روز بر میزان مسافرتها و جاذبههای سفر افزوده میشود و این به ما هشدار میدهد باید به این موضوع نگاه و توجه ویژهای داشته باشیم.

رحیمی افزود: از بچگی و مهدکودک باید روی تک تک بچهها و فرزندانمان کار کنیم. در مدارس، دبیرستانها، دانشگاهها و در تمام مراحل باید کار کنیم. این موضوع بسیار مهمی است. به نظرم میرسد باید هم اراده جمعی و هم اراده ملی برای این مطلب وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران خاطر نشان ساخت: شاید در حال حاضر در بین ردههای پلیس، بیشترین کار تبلیغاتی را پلیس راهنمایی و رانندگی در رسانهها داشته باشد، اما کار مضاعفی را که کردیم، این بود که بحث فرهنگسازی را در وهله اول و با توجه به امکانات و بضاعتمان برای رانندگان و راکبین متخلف و کسانی که بهنوعی تکرار تخلفات بیشتری دارند، آغاز کردیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر روزانه بیش از سه هزار نفر راکب موتورسیکلت و راننده متخلف و راننده مقصر در تصادفات دارند آموزش میبینند. چگونه این کار را کردیم؟ در واقع با منطقه بزرگراه و منطقه عملیاتمان جمعاً 30 کلاس به همراه 150 استاد تدارک دیدیم. خود من حدود یک هفته ده روز نشستم و پاورپوینتی را هم تنظیم کردم که در این کلاسها نشان داده میشود. دلیل تهیه این پاورپوینت این بود که دیدیم هر کدام از دوستان مطلبی را میگویند و موضوعات حوزه راهنمایی و رانندگی یکی دو تا نیست، بلکه فراوان است و لذا گفتیم در این فرصت کوتاه نیم ساعت، 45 دقیقه و نهایتاً یک ساعت کلیات مباحث را که به عنوان راننده اتومبیل یا راکب موتورسیکلت یا عابر باید بدانیم بیان شوند، چون در حال حاضر مشکلاتمان فقط با رانندگان اتومبیل یا راکبین موتورسیکلتها نیست، بلکه عابرمان هم قوانین را رعایت نمیکند.

رحیمی در پایان بیان داشت: لذا داریم بهشدت روی این موضوع کار میکنیم و برنامهریزی داریم و این کار را با هدف شروع کردیم و واقعاً تلاش کردیم از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم و الان داریم بحث آموزش را در تمام شئون اجتماعی از مهدکودکها گرفته تا مدارس، دانشگاهها و... دنبال میکنیم. اعتقادمان این است که باید این فرهنگ را ارتقا بخشیم. باید تحول جدیدی ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/PsAlQn