مجلس

ارتباط گسترده عربستان با آمریکا باعث گسترش موج اعتراضات مردمی در این کشور است

مردم مسلمان به دنبال مردم سالاری دینی هستند و این مطالبات خواست فقط شیعیان نیست ،بلکه اعم از شیعه وسنی اقدامات جدی را در این زمینه دنبال می کنند

روح الله عباسپور عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با اعتراضات مردمی در عربستان گفت : همان طور که استحضار دارید ؛ حاکمیت عربستان استبدادی و دیکتاتوری است و نه با شرع مقدس اسلام سازگاری دارد، زیرا حاکمیت از آن خداوند است و این مصداق در آنجا دیده نمی شود و نه شیوه های حکومتی آنها صحیح است . زیرا آنچه امروزه مطرح است دمکراسی و حاکمیت مردم بر مردم است و مردم در این کشور هیچ گونه دخالتی در تدبیر امور و سر نوشت خود را ندارند .لذا شاهد یکسری خیزشهایی مردمی در آنجا هستیم که روز به روز درحال افزایش است و مردم به دنبال مطالبات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خودشان هستند.مردم مسلمان به دنبال مردم سالاری دینی هستند و  این مطالبات خواست فقط شیعیان نیست ،بلکه اعم از شیعه وسنی اقدامات جدی را در این زمینه دنبال می کنند واخیرا هم در  شهر جده شاهد این اعتراضات هستیم .
وی که با هفته نامه شما سخن می گفت با بیان علل این اعتراضات مردمی اظهار داشت: علل این اعتراضات یکی همان حاکمیت دیکتاتوری است و مردم آنجا از تمامی حقوق خود اعم از آزادی سیاسی ،بیان ، مطبوعاتی و... محروم هستند و در سرنوشت خود هیچ دخالتی ندارند . عربستان با آنکه یک کشور اسلامی است ولی صد درصد به آمریکا  وابستگی دارد و در منطقه هم به دنبال تامین منافع آمریکا است و اخیرا به منظور تامین منافع آمریکا و حفظ پایگاههای آنان هم در بحرانهای بحرین دخالت دارد وهم در سوریه تروریستها را حمایت می کند و یکی از عوامل تقویت تروریست در منطقه خود عربستان سعودی است . این موارد از عوامل رشد اعتراضات در عربستان است . نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در ادامه تصریح کرد: بنده به عنوان یک نماینده از این خیزشها و اعتراضات حمایت می کنم . زیرا این خیزشها مردمی ، فقط مختص عربستان نیست و تاکنون شاهد این خیزشها در کشورهای اسلامی دیگر در منطقه بوده ایم ومردم به دنبال مطالبات اسلام خواهانه خود هستند و این حرکاتها نشان داد که به نتیجه هم رسیده است و قابل سرکوب کردن هم نیست . همچنین مهناز  بهمنی نماینده مردم سراب در این خصوص گفت :  چنانچه حضرت امام ره فرموده بودند ؛ ملتهای مسلمان  هیچ وقت ذلت خواری را نخواهند پذیرفت و تا جان در بدن دارند از آرمانهای خود مقتدارانه دفاع خواهند کرد .

 

https://shoma-weekly.ir/JVreEc