مجلس

ارایه طرح‌ها با پیوست فرهنگی را نباید به فراموشی سپرد

رهبر خاطر نشان کرد: متاسفانه چند سالی است که ما الزام ارایه طرح‌ها با پیوست مباحث فرهنگی را به دست فراموشی سپرده‌ایم.
فاطمه رهبر عضو هیات رییسه  فراکسیون حزب موتلفه اسلامی گفت: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاستهای آن، یقینا کلید مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است. به تعبیری دیگر اقتصاد مقاومتی بازکننده گره مشکلات اقتصاد کشور خواهد بود. به نظر می‌آید رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به شرایط کشور، بحث شعار امسال را با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رامطرح نمودند، که این مساله باید برای مردم و مسوولین فصل خطاب قرار بگیرد و به عنوان نقشه راهی برای کشور ترسیم گردد.
وی تصریح کرد: توجه به مقوله فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نشان از دغدغه رهبری در این عرصه است. ایشان در سنوات گذشته بار‌ها با تعابیری چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی به این مهم توجه داشتند به طوری که هر طرح اقتصادی نیز باید دارای یک پیوست فرهنگی باشد.
رهبر یادآور شد: متاسفانه چند سالی است که ما الزام ارایه طرح‌ها با پیوست مباحث فرهنگی را به دست فراموشی سپرده‌ایم.
وی تاکید کرد: به نظر می‌آید تمام دستگاههای فرهنگی کشور، در راس آن‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی رغم تمامی فعالیت‌ها وتلاشهایی که در رابطه با مسایل فرهنگی دارد، باید با عزمی راسخ‌تر وارد عمل شود و با مدیریت جهاد گونه و دقت نظر بیشتری در مسایل فرهنگی، سیاستهای کلان کشور را در این رابطه به صورت راهبردی ارایه دهد.
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: دستگاههای فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، سازمان صدا و سیما و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تمامی دستگاههایی که به نوعی با مقوله فرهنگ کشور ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارند باید با نگاه و مدیریت جهادی که مد نظر مقام معظم رهبری است، عمل نمایند تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در رابطه با مسایل فرهنگی کشور را رفع کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال در مشهد مقدس در اهمیت و ضرورت توجه به مسایل فرهنگی مطرح کردند، «مقوله فرهنگ را در یک کلمه بیان می‌کنم، فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است.» این نشانگر این است که ما با یک عظم جدی نسبت به فرهنگ به معنای حفظ هویت خود باید اقدام کنیم چرا که فرهنگ همانند فضایی است که ما آن را تنفس می‌کنیم.
وی با اشاره به ظرفیتهای درونی کشور خاطر نشان کرد: ظرفیتهای کشور در خصوص مسایل مختلف چه در بعد اقتصاد و چه در بعد فرهنگ بسیار بالا است. طبیعتا باید از این ظرفیت‌ها با برنامه ریزی و مدیریت دقیق استفاده شود، تا بتوانیم با حمایتهای خودمان درعرصه‌های مختلف مشکلات موجود درزمینه فرهنگ واقتصاد کشور را، حل و فصل نماییم.
رهبر در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسوولین با پشتیبانی مردم و استمداد الهی مجاهدانه وارد عمل بشوند. حرکت مجاهدانه،‌‌ همان حرکتی است که در سالهای دفاع مقدس مردم عزیزما با پشتیبانی در پشت جبهه‌های جنگ از جان و مال و همه دارایی‌های خود گذشتند تا از ناموس و کیان کشورشان دفاع کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز شرایط همانند دوران دفاع مقدس است. وقتی بحث جهادی مطرح می‌شود، حکم جهادی است که مقام معظم رهبری برای مدیران کشور صادر کردند. مدیریت جهادی، مطالبه‌ای است که ایشان چه از مردم و چه از مسوولین خواسته‌اند. انشاالله همه ما به این ندا لبیک بگوییم واقدامات اساسی را در این خصوص داشته باشیم. حتی نکته‌ای که ایشان در رابطه باحماسه اقتصادی مطرح کردند، البته کار‌ها و زیرساختهایی انجام شد اما آنچه که بایسته و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است مشکلات ما رفع نشده است، لذا نیاز است با هم و غم زیادی که در مدیریت جهادی نهفته است تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش نماییم.

https://shoma-weekly.ir/CtytW0