مجلس

ارادت مصری ها به اهل بیت(ع) باعث تمرکز سلفی ها بر این کشور شده است

تفرقه بین مذاهب ساخته دست دشمنان به منظور حکومت بر جهان اسلام است و متأسفانه برخی سلفی ها مبارزه با دشمن را فراموش کرده اند و به تفرقه دامن می‌زنند.
دکتر لاله افتخاری گفت: در نظامهای دموکراسی جهانی با بیش از 50 درصد نظر مشترک قوانین تصویب می شود، چگونه نمی شود با این 95 درصد مشترکات در بین مذاهب اسلامی به وحدت در جهان اسلام دست یافت؟

وی افزود: تفرقه بین مذاهب ساخته دست دشمنان به منظور حکومت بر جهان اسلام است و متأسفانه برخی سلفی ها مبارزه با دشمن را فراموش کرده اند و به تفرقه دامن میزنند.

افتخاری بابیان اینکه قرآن و اهل بیت پایه گذار تقریب بین مذاهب اسلامی هستند، گفت: مصر در قرن معاصر تقریب مذاهب را آغاز کرده و فتوای شیخ شلتوت را مبنی بر اینکه شیعه نیز جزو مذاهب اسلامی است نباید فراموش کرد اما متأسفانه امروز با برنامه دشمنان سلفی ها اقدام به ترور شیعیان می کنند.

وی افزود: ارادت مردم مصر به شیعیان تا جایی است که برخی مردم برای ازدواج به مقام حضرت زینب در این کشور می روند اما متأسفانه اکنون این کشور به جای همگرایی برای حمایت از سوریه و فلسطین محل اختلاف و همگرایی با دشمنان شده است.

افتخاری گفت: شیعه و سنی در قرآن، پیامبر ، قبله، بسیاری از اصول و فروع دین همچون نماز و روزه و حج به استثنای برخی مسائل جزئی مشترکند و باید بر اساس آن به وحدت رسید.

https://shoma-weekly.ir/2DqTzR