جامعه

ارائه تخفیف در نرخ سود تسهیلات به دانش بنیان‌ها

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات وتبادل فناوری،تأمین مالی تسهیلات سریع وارزان قیمت برای شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌مرحله صادرات رسیده‌اند رااز حمایت‌های این صندوق عنوان کرد وگفت:اگر این شرکتها صادر کنند درنرخ سودتسهیلات هم به آن‌ها تخفیف می‌دهیم.

مهندس مهرداد امانی مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری اظهارکرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری به طور کلی شرکت‌های سهامی خاص و مستقلی هستند و سهامداران مختلفی دارند که در هر حوزه از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: سهامدار صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، معاونت علمی و فناوری است که البته پنج درصد سهام ما را در اختیار دارد و مأموریت ما هم کمک به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و انتقال فناوری است.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری درمورد انواع حمایت‌های این صندوق گفت: حمایت‌های ما به کار استارت آپ‌های تازه کار نمی‌آید و لذا به آن‌ها تأکید می‌کنیم که بین المللی فکر کنید و منطقه‌ای عمل کنید و محله‌ای اجرا کنید.

امانی حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و اعزام هیئت فناوری به خارج از کشور را از جمله حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: ما به شرکت‌های دارای پتانسیل مانند شرکت‌هایی که دارو تولید می‌کنند نیز کمک‌ها و حمایت‌های بلاعوض می‌دهیم.

وی اظهارکرد: تأمین مالی تسهیلات سریع و ارزان قیمت برای شرکت‌های دانش بنیان که به مرحله صادرات رسیده‌اند نیز از جمله حمایت‌های این صندوق است و اگر صادر کنند در نرخ سود تسهیلات به آن‌ها تخفیف می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور در اجرای پروژه‌های بزرگ دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: ما همچنین به شرکت‌های دانش بنیانی که نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری مشترک در خارج از کشور هستند نیز کمک می‌کنیم.

https://shoma-weekly.ir/dosAoP