جامعه

اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به‌مناسبت روز معلم، ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری تاکید کرد: امیدوارم در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد خردورزی و اعتدال اندیشه را فراهم کنند.
حجتالاسلام حسن روحانی در پیامی بهمناسبت روز معلم، ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری تاکید کرد: امیدوارم در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیشازپیش بستر رشد خردورزی و اعتدال اندیشه را فراهم کنند.

آیتالله مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت بیان کرد دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان نوعی رشوه خواری بوده و خلاف فرهنگ کشور است. در گوشه و کنار هنوز کار ‏جلوگیری از بارداری انجام میشود ولی باید اقدامی صورت گیرد که این کار نوعی جرم باشد.

بیش از هزار نفر از اهالی روستای «مرکید» آذربایجان شرقی هفته گذشته دچار مسمومیت غذایی شدند. سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تمامی مصدومان توسط نیروهای اورژانس و هلالاحمر به بیمارستان منتقل شدند. علت مسمومیت، توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بر لزوم بازنگری آییننامههای ترفیع اساتید در دانشگاهها و ورود بیشتر اساتید به حوزه صنعت، تأکید کرد و گفت: برای تسهیل در کار شرکتهای دانشبنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۳۰۰ میلیون وام قرضالحسنه به این شرکتها میدهد.

وزیر کشور اعلام کرد: حضور «گشت ارشاد» از جمله در نمایشگاه کتاب، هیچ وقت به معنای مزاحمت و ایجاد دردسر برای کسی نیست. ناجا با مواردی که به صورت شبکهای، توطئهای و طراحی شده باشد، حتماً برخورد میکند و قانون نیز همین موضوع را بیان کرده است.

رئیس ستاد دیه گفت: با توجه افزایش نرخ دیه به خصوص در ماههای حرام، رانندگان تهیه الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث را فراموش نکنند. سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ نفر به دلیل جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری زندانی شدند. ۱۵۰۰ نفر از آنان به دلیل تصادفات رانندگی راهی زندان شدند.

https://shoma-weekly.ir/d0z5Fo