جامعه

اخبار کوتاه

رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیرکشور ضمن ابراز تاسف شدید از حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری (تهران) و جان باختن «دو بانوی زحمتکش»، رحمانی فضلی را موظف کرد تا در اسرع وقت موضوع را رسیدگی و گزارشی از این حادثه تاسف‌بار ارائه دهد.


رئیسجمهور در نامهای به وزیرکشور ضمن ابراز تاسف شدید از حادثه آتشسوزی در خیابان جمهوری (تهران) و جان باختن «دو بانوی زحمتکش»، رحمانی فضلی را موظف کرد تا در اسرع وقت موضوع را رسیدگی و گزارشی از این حادثه تاسفبار ارائه دهد.

***

مهرداد بذرپاش با انتقاد از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در استفاده از عناصر سیاسی افراطی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: انتصاب چنین افرادی در پستهایی مانند ریاست، شورای سیاستگذاری و اتاق فکر، فضای بیاعتمادی را در میان فرهنگیان ایجاد میکند.

***

مهدی چمران مجددا به عنوان رئیس شورایعالی استانها انتخاب شد. «ولی شیخ زاهد» از شورای عالی استان مازندران نیز به عنوان نایب رئیس این شورا تعیین شد.

***

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد نمایندگان از پاسخ وزیر علوم درباره «دلیل تغییر شیوه برگزاری آزمون دکتری» قانع نشدند. سئوال و پاسخ آن، طی چند روز آینده در کمیته تخصصی بررسی میشود. نظر اعضای کمیسیون این است که سئوال به صحن نرود.

***

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرآمار داد: روزانه ۹ نفر بر اثر مصرف موادمخدر در کشور جان خود را از دست میدهند. ۳ درصد از جامعه معتادان متاهل و ۵۲ درصد نیز شاغل هستند.

https://shoma-weekly.ir/w8jn1Y