جامعه

اخبار کوتاه

محققان پژوهشگاه رویان، با استفاده از سلول‌های بنیادی موفق به ترمیم بافت کلیه بر روی میمون‌ها شدند. این محققان امیدوارند به زودی و با استفاده از نتایج این پژوهش، اقدام به ترمیم بافت کلیه از دست رفته انسان کنند.


محققان پژوهشگاه رویان، با استفاده از سلولهای بنیادی موفق به ترمیم بافت کلیه بر روی میمونها شدند. این محققان امیدوارند به زودی و با استفاده از نتایج این پژوهش، اقدام به ترمیم بافت کلیه از دست رفته انسان کنند.

***

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از سقوط ۶۰ پلهای ایران در ردهبندی جهانی حفظ و نگهداری محیط زیست طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: شاخصهای ملی ما نیز نشان میدهد که کشور در این عرصه در شرایط خوبی قرار ندارد و نیازمند یک رویکرد اساسی برای بهبود این وضعیت هستیم.

***

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری هیچ وقت داوطلب قبول مسئولیت جدیدی نیست، گفت: اگر دولت بپذیرد که مسئولیت مدیریت آلودگی هوای تهران را به شهرداری واگذار کند، من حتما این مسئولیت را میپذیرم.

***

سرپرست دانشگاه پیام نور، از دریافت موافقت «پذیرش قطعی در تمام رشتهها» و تجمیع واحدهای این دانشگاه خبر داد و گفت: چهار هزار رشته محل از مجموع رشتههای دانشگاه پیام نور، ظرفیت زیر ۱۰ نفر دارند و این مسئله، دانشگاه را با خسارت و افت کیفیت مواجه میکند.

***

در حالی که تولید و مصرف گاز کشور سر به سر شده و افزایش مصرف مناطق مختلف کشور را دچار بروز افت فشار شبکه و قطعی گاز میکند، وزیر نفت دست به دامن رسانه ملی شد. پیرو درخواست وزیر نفت، معاون سیما در ابلاغیهای از مدیران شبکههای مختلف تلویزیونی خواست تا به طور گسترده برای صرفه جویی در مصرف سوخت اقدام کنند.

https://shoma-weekly.ir/MvgXHd