جامعه

اخبار کوتاه جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان کشور با اظهار اینکه ۸۵ درصد مردم دارای دفترچه بیمه‌ای هستند، گفت: ۱۳ میلیون نیز فاقد بیمه پایه‌ای هستند. بی‌عدالتی در نظام پرداخت و هم‌پوشانی همگانی بیمه‌ای، منجر به تحمیل فشار زیاد به مردم شده است. باید تلاش کنیم تا پرداخت هزینه از جیب مردم کمتر شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان کشور با اظهار اینکه ۸۵ درصد مردم دارای دفترچه بیمهای هستند، گفت: ۱۳ میلیون نیز فاقد بیمه پایهای هستند. بیعدالتی در نظام پرداخت و همپوشانی همگانی بیمهای، منجر به تحمیل فشار زیاد به مردم شده است. باید تلاش کنیم تا پرداخت هزینه از جیب مردم کمتر شود.

***

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که تب نگرانی ندارد و همه کودکان باید تب کنند تا بدنشان در برابر ویروسها مصونیت پیدا کند، گفت: تبهایی که بر اثر سرماخوردگی و ویروسها به وجود میآیند خود به خود خوب میشوند.

***

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انجام کامل توزیع کتابهای درسی سال جاری، گفت: کتابهای درسی سال آینده دانشآموزان هم در شهریورماه ۹۳ توزیع میشود. حسینی با اشاره به روند تولید کتابهای درسی در سال آینده، خاطرنشان کرد: کار تولید کتابهای سال آینده را شروع کردهایم؛ در مجموع و در حال حاضر ۵۰ میلیون جلد از کتب درسی سال آینده به چاپخانهها سفارش داده شده و در حال تولید است.

***

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تفاهم مسئولان تئاتر شهر و شرکت مترو اظهار داشت: متأسفانه این دوستان بدون هماهنگی شورای شهر و میراث فرهنگی توافقی را در خصوص زیرگذر چهارراه ولیعصر انجام داده بودند و متأسفانه مشکلاتی را برای محوطه تئاتر شهر ایجاد کردهاند. عبدالحسین مختاباد گفت: هم اکنون اعضای شورای شهر تهران مصمم هستند که باید مشکلات به وجود آمده در محدوده تئاتر شهر برطرف شود و در همین راستا هفته آینده مشکلات تئاتر شهر در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

***

رئیس انجمن علمی مامایی: ایران، رتبه اول دنیا را در عملهای سزارین دارد. با سزارین، پروسه رشد جنین تکمیل نمیشود. مادرانی که درد زایمان را تحمل میکنند و زایمانهای متعدد دارند، کمتر دچار سرطان میشوند.

***

وزیر ارتباطات: در چهار شبکه اجتماعی، عضو هستم؛ در شبکه کلوب، حدود ۱۱ هزار لایک از سوی مردم داشتهام. فکر نمیکردم استقبال تا این حد باشد. با اپراتورهایی که بیش از تعرفه تعیین شده از مردم دریافت کنند، برخورد میکنیم. این وزارتخانه هیچ ارتباطی با مسدود کردن (فیلترینگ) سایتها ندارد؛ این کار، مربوط به کمیتهای ۱۳ نفره در قوه قضائیه است و ما نیز یک نماینده در این کمیته داریم. معتقدیم، سایتهای علمی آموزشی نباید فیلتر شود. فیلتر سایتهای غیراخلاقی خواست مردم است. ظرفیت پهنای باند داخلی ۸ برابر میشود.

https://shoma-weekly.ir/yBNsMT