ویژه

اخبار کوتاه از مجمع

عهد مجدد با امام(ره) و شهدا در آستانه مجمع عمومی

چهارشنبه هفته گذشته جمعی از مسئولان حزب مؤتلفه اسلامی پیش از آغاز یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(س) و مزار شهیدان این حزب؛ با آرمانهای بلند امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

نایب رئیس شورای مرکزی، قائم مقام دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی، هیئت اجرایی و جمعی از مسئولان حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (س) و قرائت حمد و آیاتی از قرآن کریم و نیز نثار تاج گل به بازخوانی مطالبات امام از مؤتلفه اسلامی پرداختند.

همچنین اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در مزار شهدای هفتم تیر به ویژه شهدای مرکزی مؤتلفه و نیز مزار مجاهد صادق مرحوم حاج حبیب الله عسکراولادی و پس از آن با حضور در مزار شهدای 26 خرداد حزب مؤتلفه اسلامی در ابن بابویه با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.

ندای استکبارستیزی عسکراولادی آغازگر مجمع عمومی

افتتاحیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با سخنرانی آیتالله علمالهدی عضو جامعه روحانیت مبارز و محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه صبح پنجشنبه در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه برگزار شد.

در این مراسم کلیپی از مرحوم عسکراولادی پخش شد که مواضع حزب مؤتلفه درباره آمریکاستیزی را تبیین کرده بود.

مرحوم عسکراولادی در سخنان خود که به مناسبت استکبارستیزی بیان شده بود تاکید داشت: استکبارستیزی اجازه نمیدهد مؤتلفه موافق مذاکره با آمریکا باشد و آنها انقلاب ما را به رسمیت نشناختند و تغییری هم در روش خود ندادهاند. پس ما با چه کسی یا برای چه باید مذاکره کنیم؛ استکبارستیزی خمیره امت ما با آهنگ ولایت است.

مهمانان ویژه مراسم

در افتتاحیه مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی مهمانانی از اصولگرایان همچون محمدرضا باهنر، یحیی آلاسحاق، سید محمد حسینی، محمدحسن طریقتمنفرد و ... حجت الاسلام سعید مهدویکنی رئیس دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور سفرای لبنان، سوریه، فلسطین، چین، کره شمالی و نیز برخی از فعالان حزبی اصلاحطلب همچون محمدرضا عارف، شهاب طباطبایی و ... حضور داشتند.

در ادامه بعد از وقفه کوتاهی نشست عصر حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد و خط مشی سه ساله حزب که ستاد برگزاری مجمع آن را تدوین کرده بود، به رأی گذاشته و تصویب شد.

همچنین دیگر دستور کار این مجمعبررسی و تصویب مفاد تغییرات مرامنامه و اساسنامه و انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی برای سه سال آینده بود.

رد شایعات پیرامون دبیرکل آتی حزب:

شایعات نشاندهنده هراسمخالفان وحدت است

محمد علی امانی قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه تغییر دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: هنوز تصمیمی مبتنی بر تغییر دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گرفته نشده است و این موضوع شایعاتی است که در شبکه های اجتماعی توسط برخیها منتشر شده است.

وی افزود: دبیر کل حزب بر اساس تصمیم شورای مرکزی انتخاب خواهد شد و هنوز اولین جلسه شورای مرکزی جدید حزب تشکیل نشده که بخواهد موضوع دبیر کل جدید مطرح شود.

حمیدرضا ترقی نیز با رد بروز شکاف برای انتخاب دبیرکل در حزب به دلیل گام برداشتن برای وحدت، گفت: هیچکس در بدنه حزب مؤتلفه مخالف وحدت و ائتلاف با جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان نیست. اینکه میگویند تمایل زیاد آقای حبیبی برای ائتلاف با دوستان پایداری موجب ناراحتی بدنه حزب مؤتلفه شده، به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد، چرا که تصمیم برای ائتلاف با دیگر دوستان اصولگرا تصمیم همه اعضای حزب مؤتلفه بوده و چنین اخباری نشان میدهد که برخی از وحدت و انسجام در جبهه اصولگرایی هراسان هستند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: 2 هفته دیگر هیئترئیسه جدید حزب انتخاب خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/fHD7UC