ویژه

اخبار انتخابات


رایزنی برای برگزاری رایانه‌ای مرحله دوم
فارس: حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انخابات کشور با اشاره به تایید صحت انتخابات در 188 حوزه انتخابیه گفت که روند بررسی صحت انتخابات 19 حوزه انتخابیه باقی مانده در شورای نگهبان همچنان ادامه دارد و این شورا در روزهای آینده درباره بررسی صحت انتخابات در این حوزه‌های انتخابیه اعلام نظر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم مجلس نهم 15 اردیبهشت و در 33 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، درباره انتخابات رایانه‌ای در این حوزه‌های باقی‌مانده برای مرحله دوم اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات به صورت کاملا رایانه‌ای در حوزه‌های انتخابیه‌ای که به مرحله دوم رفته‌اند با شورای نگهبان در حال رایزنی هستیم و اگر مورد تایید قرار گیرد اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 3نامزد جبهه پایداری
در لیست تهران جبهه متحد قرار می‌گیرند

فارس: پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لیست جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات، گفت: با توجه به اینکه در بین 50 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، 22 نامزد از جبهه متحد حضور دارند، شورای مرکزی این جبهه به احتمال بسیار قوی 3 نامزد از گروه‌های دیگر را به لیست اضافه خواهد کرد.
وی افزود: سه نامزدی که قرار است به لیست جبهه متحد اصولگرایان بپیوندند از اعضای جبهه پایداری هستند.
متولدین 15 اردیبهشت 73 به قبل
می‌توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند

وزارت کشور: ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی متولدین 15 اردیبهشت 1373 و قبل از آن دعوت کرد در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات در روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری در 33 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود آمده است: تمامی متولدین 15 اردیبهشت 1373 و قبل از آن با حضور گسترده خود در این مرحله ضمن مشارکت در تعیین تکلیف کرسی‌های باقیمانده از مجلس شورای اسلامی، برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات میهن عزیزمان بیفزایند. همچنین به اطلاع می‌رساند افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نموده‌اند باید در همان حوزه انتخابیه که رای داده‌اند، رای بدهند.
احتمال ائتلاف جبهه ایستادگی
با جبهه متحد یا صدای ملت
مهر: رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی ایران اسلامی با اعلام استراتژی این تشکل برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس گفت: سرلیست جبهه ایستادگی در دور دوم انتخابات در تهران هنوز تعیین نشده است و باید شورای عالی در این باره تصمیم گیری کند.
سید ابوالقاسم رئوفیان تصریح کرد: جبهه ایستادگی از ائتلاف با سایر گروه های اصولگرا استقبال می کند و آماده همکاری و تعامل با جبهه متحد و سایر تشکل ها همچون "صدای ملت" است.
مذاکرات انتخاباتی نمایندگان
خبرگزاری مهر در گزارش اولین جلسه علنی مجلس در سال 91 نوشت:  مهدی کوچک زاده عضو جبهه پایداری که به مرحله دوم اتخابات تهران راه یافته است با حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و عضو شورای مرکزی جبهه متحداصولگرایان مدت طولانی در صحن علنی مجلس به گفتگو پرداخت، البته در این گفتگوها محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس و غلامعلی حداد عادل دیگر عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز با فدایی و کوچک زاده همراه بودند.

 

https://shoma-weekly.ir/NxEd6x