ویژه

اخبار انتخابات

تفرقه افکنی در میان اصولگرایان و غافل سازی
حجت الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه راهبردی «عمار» معتقد است: جریان فتنه و انحراف برای شکست اصولگرایان و جلب آرای مردم، تاکتیک های بسیاری را در دستور کار قرار داده اند که یکی از مهمترین آنها غافل سازی است و اینکه جریان اصولگرا بیشتر به زد و خورد درون تشکیلاتی روی بیاورد و از اهمیت انتخابات و مجلس آینده به دور بماند، مطالعه و تحقیق اصولگرایان در مورد مجلس آینده را ضعیف کنند.
وی می افزاید: اینکه تیغ شورای نگهبان نمی گذارد ما پیروز بشویم یا تمام رسانه ها با اصولگراها هستند و ما تریبون نداریم یا در انتخابات تقلب شده است و دیگر ادعاهایی که برای مظلوم نمایی به کار می برده اند دیگر کارایی لازم را برای این جریان ها ندارد و آنها تمام همت خود را برای تفرقه افکنی اصولگرایان و غافل سازی آنها به کار گرفته اند. وی اضافه کرد: بنده برخلاف برخی به پیوند جریان انحراف و فتنه، قائل نیستم به وحدت این دو جریان قائل هستم و اعتقاد دارم اینها تماماً یک جریان هستند که در دو ظاهر متفاوت جلوه می کنند. فرد منحرف با افراد خود و مدعیان اصلاحات از یک آبشخور تغذیه می شوند و یک هدف دارند از دو راه و دو مسیر. این وحدت آنها، هدفمند بوده و هدف آنها سرنگونی جریان اصولگرایی بوده و به تبع آن سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده است. وی همچنین بر این عقیده است که جریان انحراف قطعاً با کاندیدای خود در انتخابات آتی هم دائم دم از عدالت و عدالت محوری خواهند زد و با شعار ولایتمداری به میدان خواهند آمد و منافقان از این شعارها استفاده ابزاری می کنند. جریان مدعی اصلاحات هم شعار هایی نزدیک به این سر خواهند داد چرا که مردم در دوره های گذشته نسبت به شعارهای غرب گرایانه آنها رغبتی نشان ندادند.

تهدید نامزدهای اصلاح طلب توسط سبزها 
کیهان: پایگاه اینترنتی کلمه که از پاریس به روز می شود، به رئیس فراکسیون اقلیت مجلس هشدار داد از عنوان اصلاح طلب در انتخابات استفاده نکند و صرفا به عنوان مستقل وارد رقابت های انتخاباتی شود.
 این سایت با ابراز خشم نسبت به نامزدی محمدرضا تابش و بسیاری از اعضای اقلیت مجلس نوشت: تابش مجاز به استفاده از نام خاتمی و اصلاحات نیست چرا که کیهان به انحای مختلف از این نامزدی برای تخریب مواضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و خاتمی استفاده کرده است. براساس اخبار اولیه رقمی بین 700 تا 860 اصلاح طلب برای نامزدی انتخابات ثبت نام کرده اند هر چند که برخی گزارش ها این رقم را تا یک هزار نفر نیز برآورد کرده اند.
 براساس اخبار موثق کیهان، گروه هایی از سوی مافیای سبز به سراغ برخی نامزدهای اصلاح طلب رفته و از آنها خواسته اند که با توسل به بهانه ای اعلام انصراف کنند. نامزدهای مذکور تهدید شده اند در صورت عدم انصراف، نقاط منفی و تاریک پرونده شان توسط منابع آگاه و خاکستری به رسانه ها درز داده خواهد شد.

"افزایش یارانه"
حربه جریان‌انحرافی در انتخابات
مهر: رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با اشاره به اقدامات هیجانی و مبتنی بر شعار های تند و غیر متعارف از سوی جریان انحرافی در روزهای نزدیک انتخابات گفت: یکی از برنامه های جریان انحرافی و فتنه راه اندازی ماشین تخریب شخصیت، نیروها و کاندیداهای اصولگرا است.
پرویز سروری با اشاره به برنامه های جریان انحرافی در هفته های آخر منتهی به انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: آنها دائما اعلام می کنند ما می توانیم یارانه ، امکانات و ظرفیت های زیادی را در اختیار مردم قرار دهیم و از این طریق مردم را تحت تاثیر این شعارها قرار می دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور:
از رد صلاحیت‌ها خوشحال نیستیم
 مهر: سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از انتخابات ۸۸ فرمودند که در انتخابات بعدی حضور مردم چشمگیر و دشمن شکن خواهد بود اظهار داشت: این توقع مقام معظم رهبری ازدست اندرکاران انتخابات و مردم است که باید به آن توجه داشته باشیم.
مرتضوی افزود: باتوجه به افکارسنجی‌هایی که صورت گرفته مشارکت خوبی را در انتخابات پیش رو شاهد خواهیم بود.
وی همچنین در مورد بررسی صلاحیتها یادآور شد: ما به عنوان ستاد انتخابات کشور از رد صلاحیتها خوشحال نیستیم اما از کنار قانون نمی‌شود گذشت.
https://shoma-weekly.ir/WuTcOA