ویژه

اخبار انتخاباتی


پایگاه وزارت کشور:
 افزایش 11 درصدی مشارکت مردم در انتخابات نهم
دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره هشتم  درصد رشد داشته است.
مصطفی محمدنجار وزیر کشور در نشستی مطبوعاتی در خصوص آخرین نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را 64 درصد عنوان کرد .
وی گفت : بیشترین میزان مشارکت در استان های کهگیلویه و بویر احمد ، ایلام و چهارمحال و بختیاری به ترتیب با 89 درصد ، 87 درصد و 81 درصد بوده است.
توصیه‌باهنر به نمایندگان برای رعایت وحدت
 بعد از برگزاری انتخابات
فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس از توصیه‌های باهنر به نمایندگان در جلسه غیر علنی برای رعایت وحدت و انسجام بعد از برگزاری انتخابات مجلس نهم خبر داد.
سبحانی‌نیا  از تشکیل جلسه غیرعلنی وکلای ملت خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، توصیه‌هایی را به نمایندگان برای رعایت اخلاق برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس داشت.
وی افزود: باهنر در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات با مشارکت بالا، به نمایندگان توصیه کرد که در نطق‌ها و صحبت‌هایشان وحدت و انسجام ملی را در نظر گرفته و از بیان صحبت‌هایی که واگرایی یا ابهاماتی را ایجاد می‌کند، پرهیز کند.
برخی زیرپوشش طرفداری از ولایت
 افراط و تندروی می‌کنند
عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه باید برای کانون‌های افراطی فکری شود گفت: برخی افراد زیر پوشش طرفداری از ولایت و مقام معظم رهبری کانون افراط و تندروی‌ها و تخریب‌ها هستند.
آیت‌الله سید محمد غروی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد انتخابات حجت‌الاسلام علی بنایی با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: ممکن است برخی افراد اصلح در این انتخابات رأی نیاورده باشند ولی پیروزی واقعی مربوط به کسانی است که خودشان را در معرض رای مردم قرار دادند و حتی گاهی اوقات در معرض تهاجم‌ها قرار گرفتند و از آبرویشان سرمایه‌گذاری کردند تا به نظام خدمت کنند.
عضو جامعه مدرسین با انتقاد از تخریب لاریجانی و بنایی در جریان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته افرادی که اهل فکر باشند، این حرکت های تخریبی را نقطه قوت لاریجانی و بنایی می‌داند.
کاتوزیان از ادامه رقابت انتخاباتی
مجلس نهم انصراف داد
مهر: حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران در مجلس هشتم و از راه یافتگان به دور دوم رقابت انتخاباتی برای مجلس نهم ، از کاندیداتوری در این رقابت انصراف داد.
کاتوزیان در مجلس هفتم رئیس کمیسیون صنایع و در مجلس هشتم رئیس کمیسیون انرژی بود.
طیف بندی سیاسی منتخبین مجلس نهم
نسیم: بر اساس نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، طیف‌بندی سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس تاکنون شامل 152 نماینده اصولگرا، 39 نماینده اصلاح‌طلب، 2 نماینده وابسته به جریان موسوم به انحرافی و 10 نماینده مستقل است.
کاندیدای رد صلاحیت شده استاندار می شود
الف: یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس قرار است به عنوان استاندار معرفی شود.
خانم الف که متهم به حمایت از جریان انحرافی بود اکنون نماینده مجلس هشتم است.
حالا که در تحریم انتخابات شکست خوردیم
برهنه می شویم!

رفتار از سر استیصال و درماندگی ضد انقلاب که با هدف جلب توجه اربابان غربی شان صورت می پذیرد، گاه چنان مشمئز کننده می شود که صدای خودشان را هم در می آورد. چند تن از به اصطلاح فعالین حقوق بشر که در خارج از کشور به تبلیغ سکولاریسم و فضا سازی علیه جمهوری اسلامی مشغول هستند پس از شکست در تحریم انتخابات در ایران، با آبرو ریزی که در یکی از شبکه های مجازی ضد انقلاب کردند، لعن و نفرین طیف های دیگری از ضد انقلاب ها را برای خود خریدند. خانم (م – ن ) که برای ماندن در خاک اجنبی ها و گرفتن اجازه اقامت در کشورشان با ژست مبارزه علیه جمهوری اسلامی، پس از آنکه از راههایی چون دعوت به تحریم انتخابات و توهین به مقدسات مردم مسلمان کشورمان به نتیجه نرسیده برای جلب توجه غربی ها، برهنه شده و تصاویرش را در وب سایتش منتشر کرده است!
در پاسخ به رفتار بیمار گونه این فعال به اصطلاح حقوق بشر فردی نوشته بود : خانم برای گرفتن مجوز حقیرانه پناهندگی راه دیگری نداشتی؟ ننگ بر ما باد که با چنین رفتارهای سخیفی می خواهیم خود را مطرح کنیم ؛ و به خیال خام خودمان در حال مبارزه ایم.
https://shoma-weekly.ir/oa7zAf