ویژه

اجماع علما در حمایت از وحدت اصولگرایان

آیت الله خزعلی:
مردم به کسانی رأی دهند که ولایت فقیه را قبول دارند و پایبند به ولایت هستند. اصولگرایان با محوریت و نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی عمل کنند.

آیت الله مقتدایی :
باید مردم ما بدانند که کسانی که علیه آیت الله مهدوی کنی بولتن سازی کرده اند صلاحیت نشستن در کرسی های مجلس را ندارند. مردم ما باید این گونه افراد را از همان ابتداء ورودشان به عرصه انتخابات شناخته باشند. بدون تردید تخریب کنندگان ابزار دست فتنه گران و انحرافیون هستند.

آیت الله رضا استادی امام جمعه قم:
امروز هر کسی با کمی تامل می فهمد که وحدت و اتحاد تمام کسانی که نظام و ولایت فقیه را قبول دارند تنها عاملی است که می تواند حداکثر مردم را به پای صندوق های رای بیاورد و اختلاف و مچ گیری و تخریب و بد اخلاقی سیاسیون  و گروه ها و نیز سخت گیری های بی مورد می تواند در کم شدن شور و نشاظ انتخابات موثر باشد.

آیت الله سید احمد علم الهدی
 امام جمعه مشهد :
اصولگرایان یک دسته بیشتر نیستند، اصولگرایان کسانی هستند که با محوریت روحانیت، وابستگی خود را به اصول ارزشی و اصلی انقلاب حفظ می‌کنند. منظور اصولگرایی هم روشن است و منتشر شده است. جریانی که می‌خواهد بیاید ضد اصولگرایی است. هر کسی که بخواهد به این جریان متصل شود، از هر گروه و دسته‌ای که باشد از اصل و ریشه خود بریده و به یک جریان انحرافی وصل شده است. مردم ما باید این نکته را بدانند که فرقی نمی‌کند این وابستگی از درون دولت باشد یا از بیرون آن، مشکل ما این است که این جریان دارد از دل قدرت سر بر می‌آورد.

آیت الله سید احمد خاتمی
امام جمعه تهران
تنگ گرفتن دایره اصول‌گرایی ضد خط مقام معظم رهبری است. آقا بارها به صراحت سخن از سعه صدر داشتند. آقا که فرمود جذب حداکثری، شعار که نبود، دستور بود. از ما خواستند جذب حداکثری داشته باشیم، البته در چهارچوب، هیچ‌کس نمی‌گوید چهارچوب‌ها را بشکنید تا جذب حداکثری داشته باشید.


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری
عضو جامعه مدرسین

اموری همچون وحدت ملی، حفظ ارزش های انقلاب، حرمت مقدسات دینی و مقاومت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به برکت هدایت های رهبری و حاکمیت ولایت فقیه از اصلی ترین مشترکات اصولگرایان است.

آیت الله عباس کعبی
عضو جامعه مدرسین
اخلاص، برای خدا کار کردن، اطاعت و التزام به ولایت فقیه، تلاش و خدمت صادفانه به مردم عناصر سازنده تفکر اصولگرایی است. اصولگرایان به انتخابات نگاه هدفمند دارند و انتخابات را پلی برای خدمت و تحکیم ارزش ها می دانند، پست و مقام امانت است، رسیدن به این منصب ها به خودی خود یک ارزش تلقی نمی شود بلکه وسیله ای برای تحقق اهداف است.

آیت الله دری نجف آبادی
 امام جمعه اراک
گزینشی که جامعه مدرسین و جامعه  روحانیت، آیت الله مهدوی کنی و  آیت الله یزدی انجام داده اند، گزینش مطلوبی است. لیست جبهه متحد اصولگرایان بسیار قوی و قابل اعتماد است و افرادی کاملا امتحان داده در این لیست حضور دارند.

حجت الاسلام ابو ترابی
منتخب مردم تهران در مجلس نهم

خوشبختانه در لیست جبهه متحد اصولگرایان چهره‌های کارآمد و شاخصی مشاهده می‌شوند. لذا انتظار می‌رود مردم در این دور دقت عمل بیشتری به خرج داده و به چهره‌های شاخص و کارآمد رای دهند و گام دوم را بلندتر از گام اول برداشته و حماسه خود را کامل کنند که در این صورت نیروهای صالح و توانا در مجلس حضور خواهند یافت و حضور این افراد در مجلس موجب کارآیی و ارتقاء آن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
خوشبختانه در حال حاضر حضرت آیت الله مهدوی کنی وارد صحنه شده‌اند و حقیقتاً زحمات زیادی را برای وحدت اصولگرایان انجام داده‌اند، ایشان با قصد خیر وارد صحنه شده‌اند، ما می‌دانیم که آیت الله مهدوی کنی دنبال بازی‌های سیاسی نیست. مادر انتخابات به علمایی همچون آیت الله مهدوی کنی باید اعتماد کنیم.


حجت الاسلام علی سعیدی
نماینده ولی فقیه در سپاه:

 حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان و دبیر جامعه روحانیت مبارز به همراه مجموعه ایشان از قدمت، کار آمدی، ارزش و خدمات زیادی برخوردارند و زبان در بیان خدمات و ارزش های ایشان و مجموعه شان الکن است .

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی
عدم همراهی با جبهه متحد حجت شرعی، عقلی و  مصلحتی ندارد

دکتر علی لاریجانی
مردم همچنان به روحانیت و به مراجع اعتماد دارند و اینها را ستون‌هایی می‌دانند که متدین هستند، فکر اسلامی دارند. حداقل از سیاسیون بیشتر به روحانیون اعتماد دارند. اگر روحانیون را کنار بگذاریم، دیگر چه کسی می‌تواند در صحنه سیاسی فعال باشد؟ ضمن این که چون روحانیون با تفکر اسلامی آشنا هستند، دقیق‌تر تصمیم می‌گیرند تا سیاستمدارانی که از نظر معرفت اسلامی، عمیق نیستند.
آیت الله مهدوی کنی از ابتدای انقلاب تا کنون یک شخصیت جا افتاده، محل اعتنا، محل اعتماد و محل اتکا هستند.

دکتر علی اکبر ولایتی
اینکه حضرت آیت الله مهدوی کنی قبول کردند پرچم این وحدت را در دست داشته باشند و بزرگانی مثل آیت الله جنتی به طور غیرمستقیم و آیت الله یزدی به طور مستقیم حمایت کردند و بعدا این ساز و کار با مقبولیت اکثریت اصولگرایان – نمی‌گوییم همه – تشکیل شد، امر بی سابقه یا کم سابقه‌ای است و یک احساس تکلیف در مقابل مخاطراتی است که پیش رو احساس می‌شود. به نظر بنده وجود آیت الله مهدوی کنی یک ذخیره الهی برای این زمان بودند.

 

https://shoma-weekly.ir/OWTHNr