سیاسی

اجبار نیروهای توانمندمان به کار زیر مجموعه شرکت های بیگانه جفا است

محمد کرمی راد، نماینده ادوار مجلس گفت: در یک کلمه باید گفت، دولت کنونی به بدترین شکل نتوانست پاسخ خوبی برای حل و فصل مسائل اقتصادی به مردم شریف و عزیز ایران بدهد
محمد کرمی راد، نماینده ادوار مجلس در خصوص قرارداد های دولت با بیگانگان با وجود بیکاری جوانان توانمند کشور، گفت: متاسفانه ما هم با خبر شدیم که دولت با قراردادهایی نفتی که با کشورهای بیگانه بسته است، کار بی سابقه ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: در روزهایی که جمهوری اسلامی ایران از طرف کشورهای بیگانه در تحریم قرار داشت، تنها ارگانی که آستین همت بالا زد و توانست تنگناها را با بهترین وجه پشت سر بگذارد و پروژه ملی را انجام دهد، قرارگاه بازسازگی و سازندگی سپاه بود. آنچه که در عسلویه و جاهای دیگر به لحاظ قیمت می بینیم، بسیار سطح پایین تر از کشورهای بیگانه و به لحاظ کیفیت کار بالاتر است. این مجموعه با توانمندی بالا پروژه های در دست اقدام را دنبال می کردند.

کرمی راد، فراموش کردن خدمات و زحمات نیروهای توانمند داخلی در روزها تنگنا، را به دور از انصاف دانست و خاطر نشان کرد: چرا این افراد باید اکنون زیر مجموعه شرکتهای بیگانه باشند و این خود یکی از نکات برجسته و جفای بزرگی است که به توانمندیهای ملی و شرکت هایی که در جهت سطح ارتقا کمی و کیفی کار در داخل کشور تلاش می کنند، است.

وی تاکید کرد: تاسف می خورم برای کسانی که همه چیز را در گرو مسائل سیاسی و سیاست بازی می بیننند و می روند تایلند و جاهای دیگر قراردادهایی می بنند که جای تامل دارد، در یک کلمه باید گفت، دولت کنونی به بدترین شکل نتوانست پاسخ خوبی برای حل و فصل مسائل اقتصادی به مردم شریف و عزیز ایران بدهد. بلکه با چنین کارهایی فکر می کنند ظرف چند ماهی که تا انتخابات ریاست جمهوری در ایران مانده است می توانند از تنگناهای اقتصادی رهایی یابند.

محمد کرمی راد با اشاره به اینکه دولت فکر می کند شاید با این نوع قراردادها حداقل دست آوردی کمی داشته باشند، تاکید کرد: اما بستن این نوع قراردادها برای دولت، ناکامی زیادی در عرصه اقتصاد مقاومتی در بر دارد. هرچند که ستاد اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شده اما هنوز چندان اثر قابل مشاهده ای بروز و ظهوری نداشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مرتب اقتصاد مقاومتی را به دولت یادآوری می کنند، مردم دلگرم به اقداماتی در دولت هستند که در راستای تولید ملی به اشتغال بیانجامد و لازمه این توجه کامل به توانایی متخصصین و قابلیت جامعه دورنی ایران اسلامی است.

محمد کرمی راد در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر این قراردادها بر اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: در اقتصاد مقاومتی بخش عمده، تکیه به توانمندی های داخل در بعد تولید و صنعت بر می گردد و شرکتهای داخلی که می توانند در صنایع نفتی تولیدات خوبی داشته باشند قاعدتا از این موضوع مستثنا نیستند. خود این نشان می دهد دولت خلاف مشی و رویه مقام معظم رهبری در سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، که امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند، در این راستا گام برنداشته است و نمی توانند در این رابطه توجیه درستی برای مردم داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/RHiuEo