مجلس

اتخاذ سیاست‌های انعطاف‌پذیر در قبال اسرائیل در حوزه صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری نیست

به زعم آنها، اگر انتخابات ریاست جمهوری مثبت باشد یعنی افرادی بر روی کار بیایند که گفتمان سازش با استکباررا در برنامه خود داشته باشند طبیعتاً آنها به دنبال اهداف خود در این مذاکرات هستند .
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دررابطه با امید واهی گروه 1+5به منتخب  یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و به نتیجه رساندن اهداف خود در این مذاکرات اظهار داشت : آنچه که از سابقه گروه 1+5داریم ؛ آنها دچار یک سیاست زدگی هستند که بیشتر بتوانند از مبحث هسته ای  جمهوری اسلامی  به عنوان یک اقدام سیاسی استفاده کنند . نحوه مذاکرات1+5بیشتربه سمتی پیش می رود که اهداف استکبار جهانی دنبال می شود . به همین خاطر هر چند گاهی در راستای مسائلی که طبیعتاً چه در منطقه رخ می دهد وچه مجموعه سیاستهای در دنیا رقم می خورد از آن به عنوان یک حربه استفاده کردند.

محمدرضا محسنی ثانی افزود: به اعتقاد بنده آنچه اکنون در این زمینه دنبال می شود یک داستان بی پایانی است وما امیدی به نتیجه مثبت و موثراین مذاکرات نداریم . هرچند ما در راستای حقوق قانونی خود و MPT عمل کرده ایم و حقوق خود را تا جایی که نیاز و اقتضای نیازهای کشور در بخشهای مختلف باشد ، دنبال می کنیم وطبیعتاً منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات نخواهیم ماند .

 عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به امیدواری 1+5 به انتخابات ریاست جمهوری در راستای اهداف خود  عنوان کرد : این نوع رفتارها از قبل در گروه 1+5 وجود داشته است . معمولاً آنها  نسبت به اتفاقات و رخدادهایی که در عرصه های مختلف سیاسی که در سطح منطقه و بین الملل که به وجود می آید گفتمان هایی این گونه را انجام می دهند. اکنون انتخابات ایران هم این فرصت را برای آنها مهیا کرده است . به زعم آنها، اگر انتخابات ریاست جمهوری مثبت باشد یعنی  افرادی بر روی کار بیایند که گفتمان سازش با استکباررا در برنامه خود داشته باشند طبیعتاً آنها به دنبال اهداف خود در این مذاکرات هستند .

عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم تاکید کرد : یقیناً چنین افرادی بر سر کار نخواهند آمد و نه کسی مجاز به این امر است که در مقابل زیاده خواهی غرب کرنشی نشان دهد و یا انعطافی  نسبت به حقوق مردم داشته باشد . بنابراین آنچه را که پیش بینی می کنیم این است که1+5در راستای سیاستهای غیر منطقی خودش در بعد از انتخابات ناامید تر از هر زمان خواهد بود .همچنین محسنی ثانی در واکنش به اظهارات برخی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مبنی بر اتخاذ سیاستهای انعطاف پذیر در قبال اسرائیل و آمریکا خاطر نشان کرد : طبیعتاً سیاستهای کلی و کلان کشور را مقام معظم رهبری تبیین می کنند و این مسئله در حوزه صلاحیت کسانی که کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری هستند ، نیست و ورود به این عرصه جز صلاحیت آنها نیست . وی افزود : به نظر بنده  این گونه سخنان در زمان انتخابات ، بیشتر مصرف تبلیغاتی دارد. خوشایند عده قلیلی است که نسبت به مسائل جاری نظام نظر خیلی مثبتی ندارند و این در حالی است  که توده مردم و اکثریت قاطع مردم نشان دادند که از سیاست های کلی نظام و انقلاب و رهبری پشتیبانی می کنند و هر روز هم بر این امر مستحکمتر می شوند و اقتدار نظام هم روز به روز بیشتر می شود. راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته که حضور مردم  از سالهای پیش بیشتر بود ، خود نشان از اعلام  حمایت مردم ازاین سیاستها است . اگر کسی در این موضع قرار بگیرد و خواسته باشد که با این شعارهای انحرافی نسبت به آمریکا و اسرائیل انعطافی نشان بدهد یقینا هم مطرود مردم خواهد بود و هم طبیعتاً صلاحیتش مورد تائید قرار نخواهد گرفت .

https://shoma-weekly.ir/bceSyK