مجلس

اتحادیه اروپا بدل کار نقش آمریکا در مقابله با ایران است

تصویب قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا، فرمایش گهر بار مقام معظم رهبری درباره عدم اعتماد به غرب را به همگان ثابت کرد.
عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در واکنش به تصویب قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا، این قطعنامه را دخالت آشکار در امور داخلی ایران دانست و گفت: تصویب قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا، فرمایش گهر بار مقام معظم رهبری درباره عدم اعتماد به غرب را به همگان ثابت کرد.

وی تصریح کرد: ما ملت ایران ضمن اینکه پشتیبان تیم مذاکره کننده هستهای هستیم و آن را حمایت و تقویت میکنیم، اما‌‌ همان طور که رهبری معظم فرمودند، باید بر بایدها و نبایدهای نظام نظارت دقیق داشته باشیم تا در این امر تخطی نشود. زیرا ما به اروپاییان و آمریکاییها اعتمادی نداریم که این روزها با تصویب قطعنامه پارلمان اروپا این موضوع مشخص شده است.

مصری اظهار داشت: به نظر میرسد اگر برخی کوچکترین تردیدی در رابطه با تغییر رفتارهای گذشته غرب با ایران را داشتند، با این اقدام پارلمان اروپا باید تمامی تردیدهایشان برطرف شده باشد و آنها یقین پیدا کنند که غرب قصدی جز مداخله در امور داخلی کشور ما را ندارد و مباحث هستهای کشور ما ربطی به این امور ندارد.

وی تاکید کرد: آنچه که توسط پارلمان اتحادیه اروپا انجام شد، دخالت آشکار در امور داخلی کشور است. این نوع قطعنامه ها نه تنها ارزشی ندارد بلکه اروپاییها را نزد ما بیارزش میکند.

نماینده مردم کرمانشاه در نهمین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما به این یقین رسیدیم که اروپا نشخوار کننده سیاستهای آمریکاییها در ایران است. یعنی آنجایی که آمریکاییها در مقابل ملت عزیز ایران، مات میشوند، اروپاییها را علم میکنند.

وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی در افکار عمومی مردمشان وضعیت نامناسب دارند، زیرا مردم آمریکا فهمیدند که آنها در رابطه با ایران دروغ گفتهاند. در این شرایط که آمریکاییها نمیتوانند در مقابل ایران واکنش نشان دهند، اروپا بدل نقش آمریکا را دراین سناریو بازی میکند.

مصری با بیان آنکه ملت ایران سالیان زیادی برای استقلال خود هزینههای سنگینی را پرداخته است، ادامه داد: ملت ایران به هیچ عنوان اجازه ایجاد یک لانه جاسوسی جدید در کشور به نام دفتر اتحادیه اروپا را نخواهد داد. ضمن اینکه از تیم مذاکره کننده هستهای حمایت میکنیم اما قاطعانه به آنها هم گوشزد میکنیم که فقط در بحث هستهای وارد مذاکره شوند و لاغیر. تیم مذاکره کننده باید این را مد نظر داشته باشند که ملت ایران تا به امروز برای استقلال خود در طول سالیان گذشته هزینههای سنگینی را پرداخته است و به هیچ عنوان اجازه نمیدهد با یک قطعنامه بیارزش آن را مخدوش کند.

https://shoma-weekly.ir/m3rFTc