مجلس

ائتلاف علیه داعش دروغ جدید آمریکایی

: این سیاست دوگانه‌ای که آمریکایی‌ها اتخاذ کرده‌اند و علیه داعش مخالفت می‌کنند و ائتلاف بین الملل تشکیل داده است تا این گروهک را نابود کنند و از طرفی در اقدامی متناقض از گروهک تروریستی دیگری حمایت می‌کنند، ناشی از عدم صداقت آمریکایی‌ها است و مطمنا آن‌ها به دنبال منافع خویش در این درگیری‌ها هستند.
اقدامات تروریستی و وحشیگرانه گروهک موسوم به داعش در عراق، که از سوی استکبار جهانی و برخی از کشورهای عربی مورد حمایت قرار دارد، موقعیت منطقه را به گونهای ناآرام و متشنج کرده است، که خود آمریکاییها به ظاهر نگران را وادار نموده است تا ائتلافی بین المللی علیه داعش را تشکیل دهند. سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با این تصمیم آمریکا و کشورهای غربی اظهار داشت: آنچه که از گرهک تروریستی داعش در اذهان عمومی مردم ترسیم شده است، گروهک وحشی و ضد بشری است که برای رسیدن به اهداف خود دست به هر جنایتی میزنند، چنانچه هم اکنون آنها بدترین جنایات وحشیگرانه را انجام میدهند و هیچ قومیت و مذهبی هم برای آنها فرق ندارد و هیچ ابایی از این کارها ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه که متاسفانه از حامیان آنها بودند و به نوعی عامل اصلی تشکیل این گروهک تروریستی بودند الان به عنوان مخالفان داعش ائتلافی بین الملل علیه داعش تشکیل بدهند و مطرح بشوند، باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: در صورتی که در کشور عربستان، افرادی برای آموزش معارضان سوری آماده شدند و قول آنها به آمریکاییها داده شد، همین افراد در مقطع زمانی آماده شدند و در سوریه علیه حکومت وقت جنگیدند و بعد از آن به کشور عراق حمله کردند و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: این سیاست دوگانهای که آمریکاییها اتخاذ کردهاند و علیه داعش مخالفت میکنند و ائتلاف بین الملل تشکیل داده است تا این گروهک را نابود کنند و از طرفی در اقدامی متناقض از گروهک تروریستی دیگری حمایت میکنند، ناشی از عدم صداقت آمریکاییها است و مطمنا آنها به دنبال منافع خویش در این درگیریها هستند.

نماینده مردم زابل و زهک ادامه داد: البته آنچه مهم است گروهک داعش چهره منفوری از خود در اذهان عمومی دنیا برجای گذاشته است که آمریکا با مخالفت خود و قیافه حق به جناب میخواهد اذهان عمومی را از نقش محوریش در ایجاد این گروهک را منکر شود.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت آمریکاییها از این گروهکها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف و منافعشان در منطقه استفاده و حمایت میکنند و هنگامی که تاریخ مصرف آنها به اتمام میرسد و برای آنها خطرساز میشوند، در نابودی آنها میکوشد، چنانچه این روند کار را برای گروهک تروریستی طالبان در افغانستان شاهد بودیم. آنها هموراه گزینهای برای فرار خود از این معرکهها دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: تنها راهکاری که برای خلاصی از این گروهک میتوان اشاره کرد، این است که کشورهای منطقه حمایت خود را از این گروهک بردارند.

https://shoma-weekly.ir/ltSnfj