مجلس

ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای جریانات اصلاح طلب نگران کننده است

این وحدت و ائتلاف می تواند جریان اصلاحات را نگران کند؛ لذا باید از ورود به هرگونه بحث و مسئله ای که موجب اختلاف می شود، جلوگیری کرد؛ تا این سازوکاری که براساس دغدغه و دلسوزی، دلسوزان انقلاب و نظام شکل گرفته است، تا نتیجه انتخابات حفظ شود.
روح الله عباس پور نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم در گفتگو با خبرنگار« شما» با ابراز خرسندی از ائتلاف اصولگرایان در این مقطع حساس اظهار داشت: ائتلاف اصولگرایان در این مقطع زمانی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ناگفته نماند که این ائتلاف و وحدت در تهران و برخی از مراکز استان های بزرگ بیشتر معنا پیدا می کند. این ائتلاف بزرگی که صورت گرفته است حاصل خرد جمعی اصولگرایان دلسوز انقلاب و نظام بوده است.

وی افزود: عزم اصولگرایان برای رسیدن به یک لیست واحد، با وجود نقاط قوت و ضعف، بسیار ستودنی است؛ هنگامی که آنها در کنار یکدیگر نشستند و با یک وحدت رویه به لیستی واحد رسیدند و از آن حمایت می کنند،این امر حاوی پیام بسیارخوبی برای کشور و کل نظام است؛ درحقیقت دلسوزان انقلاب و آنهایی که دل در گرو اسلام، انقلاب، امام(ره) و رهبری معظم دارند، این چاره-اندیشی را داشتند، که می تواند دستاورد خوبی را برای مردم داشته باشد.

عباس پور تأکید کرد: البته باید متوجه باشیم که این وحدت و ائتلاف می تواند جریان اصلاحات را نگران کند؛ لذا باید از ورود به هرگونه بحث و مسئله ای که موجب اختلاف می شود، جلوگیری کرد؛ تا این سازوکاری که براساس دغدغه و دلسوزی، دلسوزان انقلاب و نظام شکل گرفته است، تا نتیجه انتخابات حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: مسلما یکی از اهداف این ائتلاف بزرگ ، تشکیل یک مجلس کارآمد درجهت رفع مشکلات و معضلات مردم است تا بتواند با تعامل با دیگر قوا و همدلی مردم، گره ای از مشکلات مردم جامعه را باز کند. لذا تلاش برای ورود افراد شایسته و اصلح به مجلس قابل تقدیر بوده است. با چنین رویکردی خیلی از افراد نیزاحساس تکلیف نخواهند کرد و تکلیف و وظیفه در جهت تقویت وحدت معنا پیدا می کند.

نماینده مردم بوئین زهرا در ادامه گفت: تجربه تلخ انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم این آموزه را درپی داشت که وقتی ما دچار انشقاق و تفرقه شدیم واز محور وحدت خارج گشتیم، آسیب خواهیم دید. هرچند نمی توان توقع داشت همه افراد در دایره اصولگرایی یک جور فکر کنند و مسلما اختلاف نظرها و سلیقه ها وجود داشته اما برای رسیدن به این وحدت تلاش بسیار شد تا همه در یک سطحی ازمواضع خود کوتاه بیایند؛ البته حضور و همت فقهای سه گانه حضرات آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله محمد یزدی و آیت الله مصباح یزدی، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در این مسیر و ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای اصولگرا بی نظیر بود.

https://shoma-weekly.ir/eTyKdI