مجلس

آهنگ وحدت؛ آهنگ ولایت

اگر اصولگرایان با همین تعداد کاندیدا وارد عرصه رقابت بشوند، آیا پیروز میدان خواهند بود؟ اگر چنین نیست به نظر می‌رسد که بزرگان و مراجع و روحانیت پا به عرصه بگذارند و ساز و کاری را ارائه دهند تا اصولگرایان حول محور آنان به آهنگ ولایت که همان آهنگ وحدت است ؛ گوش جان بسپارند تا ملت ایران حماسه ای دیگر تحت عنوان حماسه سیاسی خلق نمایند .
اکنون که کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است هر روز شاهد افرادی هستیم که پا در عرصه انتخابات گذاشته و خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح می کنند .آنچه مهم است  تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری در جبهه اصولگرایان است که خودجای تأمل دارد. سؤال اینجاست اگر اصولگرایان با همین تعداد کاندیدا وارد عرصه رقابت بشوند،  آیا پیروز میدان خواهند بود؟ اگر چنین نیست به نظر میرسد که بزرگان و مراجع و روحانیت پا به عرصه بگذارند  و ساز و کاری را ارائه دهند تا اصولگرایان حول محور آنان به آهنگ ولایت که همان آهنگ وحدت است ؛ گوش جان بسپارند تا ملت ایران حماسه ای دیگر تحت عنوان حماسه سیاسی خلق نمایند . دراین راستا با دو تن از نمایندگان مجلس به گفتگو نشستیم:

 

 عباسپور: انتخابات یکی از مصادیق حماسه سیاسی است

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در رابطه با ضرورت وحدت گفت: یکی از عوامل عمده پیروزی انقلاب ، پایداری انقلاب و حفظ نظام، وحدت وانسجام بین مردم و مسئولین و بین آحاد مردم است. یعنی هنگامی که در بررسی اساس انقلاب به سه مؤلفه می رسیم که یکی از مهمترین آنها حضور در کنار رهبری و خدا محوری و بحث وحدت و انسجام جامعه است . متأسفانه هرجایی که شکاف و تفرقه بین مؤمنین و متدینین بوده ما از همان جا آسیب دیدیم .

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آنکه انتخابات یکی از مصادیق حماسه سیاسی است  اظهار داشت : با توجه به این که ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و از طرفی مقام معظم رهبری هم بحث حماسه سیاسی اقتصادی را که مطرح نمودند . یکی از بهترین مصادیق برای حماسه سیاسی همین است که شاهدیک شور و هیجان زایدالوصفی در مشارکت مردم در انتخابات باشیم .اگر که وحدت در مجموع و کل ملت ایران وجود داشته باشد؛ این حماسه سیاسی تأثیرش را بر حماسه اقتصادی هم خواهد گذاشت.

وی با دعوت از اصولگرایان به وحدت و همدلی در این انتخابات اظهار داشت: حالا با توجه به اینکه ما همه اصولگرا هستیم ، اگر میخواهیم جریان فتنه مجدداً احیا نشود و یا اینکه اصلاح طلبان بر سر کار نیایند وآن اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد یعنی بحث کمرنگ کردن اسلامیت نظام در قالب های مختلف و ... اتفاق نیفتد؛  ضرورت است ما اصولگرایان با هم وحدت و انسجام و همدلی داشته باشیم زیرا وقتی بحث اصولگرایی را مطرح می کنیم یکی از محورهای اصولگرایی بحث تقوا و ورع و پرهیزکاری و مسئولیت پذیری است . در این گزینهها کسانی هستند که قطعاً از گزینه هایی دیگر افضل ترو بهترند .در چنین شرایط خود می دانند،  به نظر من امروز تکلیف آنها نه تنها اقتضا میکند که نباشند و انصراف بدهند و نهایتاً برای افراد افضل کار کنند.

عباسپور تصریح کرد: اگر در فضای ناپایداری سیاسی  که امروز برای اصولگرایان درانتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده ، درست عمل نکنند در واقع ما نتیجه خوبی نمی گیریم .همین ناپایداری سیاسی باعث شده است که همه اصولگرایان مانده اند و تکلیفشان درست مشخص نیست و می دانند که این فرآیند ، فرآیند خوبی نیست و نتیجه بخش نیست . لذا یک بلاتکلیفی وجود دارد تا مشخص شود چه موقع به وحدت برسند و انشاالله در کنار هم باشند .

عباسپور در پایان تأکید کرد : ما از بزرگان و خواص جریان اصولگرایی ، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و علمای بزرگی چون آیتاللهالعظمی مهدوی کنی ،آیت الله یزدی  و آیتاللهالعظمی مصباح از این عزیزان می خواهیم که مسائل را به گونهای رهنمون نمایند و هدایت کنند که این نیروها حول محور همین تشکلها و در یک مسیر  جمع بشوند و با یک وحدت رویه عمل کنیم تا انشاالله حاصل آن یک نیروی قدرتمند با رأی بالا انتخاب شود .

 

 جلیلی: اصولگرایان باید به وحدت برسند

اسماعیل جلیلی عضو کمیته 16نفره فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این زمینه گفت : به نظر بنده اصولگرایان مجبورند که به وحدت برسند در غیر این صورت انتخابات را از دست می دهند . واقعیت این است که شرایط با وضعیت فعلی به نفع اصولگرایان نیست . تشتتآرا  چندگانگی ،ائتلاف هایی که هست  تلاش می کند نه تنها یک کاندیدا بلکه چند کاندیدا را وارد عرصه انتخابات بکند و این نشان دهنده تشتتآرا ست و در حقیقت این موضوع  یکی از دغدغه هایی است که در حوزه اصولگرایان وجود دارد و آن عبارت است از همین تشتت آرا و عدم وحدت .

عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت  افزود : شاید یکی از دلایلی که پیروان رهروان ولایت تلاش برای ایجاد یک کمیته در جهت ایجاد وحدت و دسترسی به یک سازو کار وحدت را دردستور کار قرار داد، همین دغدغه و نگرانی هایی است که اکنون در حوزه اصولگرایان وجود دارد .جلیلی به عنوان کارشناس مسائل سیاسی با بیان پیشنهادی برای تحقق وحدت اظهار داشت : پیشنهاد من به عنوان یک کارشناس این است که اصولگرایان هرچه زودتر در زیر لوای چتر جامعتین  ویا در زیر چتر یک گروهی از منتخبین اصولگرایی که زمینه های گام اولیه را فراکسیون رهروان ولایت ایجاد کرده و اکنون آماده است؛ به سمت وحدت حرکت بکنند تا بتوانند در رقابت به نتیجه برسند  در غیر این صورت بازی و رقابت را از دست خواهند داد و نتیجه ای نخواهند گرفت .

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی  با اشاره به تاکتیک اصلاحطلبان در این انتخابات خاطر نشان کرد : واقعیت امر این است اصلاح طلبان با برنامه حرکت می کنند و یک وحدت فرماندهی دارند، علی رغم اینکه در افکار عمومی  نشان از یک تشتت می دهند.

 اینکه بتوانند موفق بشوند بستگی به این دارد که اصولگرایان چگونه رفتار بکنند. اگر اصولگرایان آن رویکرد وحدتی را در دستور کار خود قراربدهند روند اصولگرایان به نفع آنها خواهد بود والا یک مستقل و یا یکی از گروههای دیگر برروی کار خواهد آمد .


https://shoma-weekly.ir/RWmTNw