جامعه

آن را که خبر شد خبری باز نیامد

مشکل آن جا بود که با بردن اسم برخی از افراد که به دلیل تخصص‌های به حق خود دارای جایگاهی در مبحث خاصی شده بودند، عده ای از همین خبرنگاران هرچند روشنفکر و دارای اعتقاد به تکثر آرا، چنان طرف را زیر و رو می‌کردند که با خاک یکسان می شد. ضمن آن که پیشنهاد دهنده هم زبان در کام می گرفت و هرگز برای معرفی نفر بعدی اقدام نمی کرد.

یادم هست در یک جمع خبرنگاری نشسته بودیم و قرار بود راجع به یکی دو نفر برای مصاحبههای بعدی توافق کنیم! با کم و زیادش اسم هرکس که وسط میآمد، با ایرادهای شبیه به ایرادهای قوم موسی(ع) رد میشد.

این به خودی خود مشکلی نداشت! مشکل آن جا بود که با بردن اسم برخی از افراد که به دلیل تخصصهای به حق خود دارای جایگاهی در مبحث خاصی شده بودند، عده ای از همین خبرنگاران هرچند روشنفکر و دارای اعتقاد به تکثر آرا، چنان طرف را زیر و رو میکردند که با خاک یکسان می شد. ضمن آن که پیشنهاد دهنده هم زبان در کام می گرفت و هرگز برای معرفی نفر بعدی اقدام نمی کرد.

این درست که شما خبرنگاری و به سبب رفت و آمدت با بزرگانی از این دست، به جیک و پوک و حتی نقاط منفی و تاریک از زندگی و یا شخصیت طرف رسیده ای، اما آنان که سالهاست از تخصص او بهره برده اند و می خواهند همچنان هم بهره مند باشند، نه به اندازه شما خود را در اندازه آن متخصص می بینند و نه آن نقاط منفی برایشان اهمیتی دارد که بخواهند، او را کنار بگذارند. بنابر این سند! مدرک! مدعی... مدرک رو کن برای حرفات!

https://shoma-weekly.ir/LQYF5j