مجلس

آمریکا مستقیم و غیرمستقیم در برجام اختلال می کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس معتقد است در زمانی که اثبات شده غرب به خصوص آمریکا به مفاد برجام عمل نمی‌کند دلیلی ندارد ایران بر تعهدات خود باقی بماند.
عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مجلس برای پذیرش برجام شروطی به صورت مصوبه داشته که به دولت ابلاغ شد، گفت: هر زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند دولت موظف است تصمیم رفتار متقابل با غربی ها به خصوص آمریکا در قبال انجام برجام صورت دهد که این قانون است و باید اجرایی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنچه امروز ما از آمریکایی ها می بینیم دخالت به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ایجاد اختلال در روند اجرای برجام است.

وی افزود: از طرفی کنگره آمریکا مصوباتی علیه ایران دارد که مخالفت مستقیم با برجام است و از سوی دیگر جنگ روانی از طریق بانک های مختلف در دنیا ایجاد می کنند که مراودات با ایران نباشد، همچنین بان کی مون گزارش های بی ربطی درخصوص اجرای برجام از سوی ایران می دهد که مشخص است از سوی آمریکا هدایت شده است و تمام این موارد دخالت غیرمستقیم در روند اجرای برجام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال ما به قانون عمل می کنیم و منتظریم دولت تمهیداتی برای مقابله با رفتار آنها پیشنهاد دهد و ما نسبت به آن قانونی وضع کنیم چرا که در شرایطی که غرب به خصوص آمریکا طبق برجام عمل نمی کند، دلیلی ندارد ما مفاد آن را رعایت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/BIlzEv