مجلس

آمایش جمعیتی و سرزمینی، پیش‌نیاز مردمی کردن اقتصاد است

وجه به اجرای اصل 44 قانون اساس یکی از ضروریاتی است که باعث رونق کشور در حوزه اقتصاد می گردد.

حجت الله خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان در خصوص توجه به اصل 44قانون اساسی گفت: توجه به اجرای  اصل 44 قانون اساس یکی از ضروریاتی است که باعث رونق کشور در حوزه اقتصاد می گردد. البته باید توجه داشت که ما تعدادی از استانهای محروم را در حوزه کشور داریم که به اعتقاد بنده به اقتضای شرایط موجود در این استان ها نباید این اصل در آنجا اجرا شود، زیرا بستر و زیرساخت های این اصل در این استانها  انجام نشده است، یعنی  براساس اصل عدالت توسعه به خصوص در بحث صنایع آن طور که باید زیر ساختهای موجود انجام نگرفته است، لذا اگر اصل 44 در این استانها اجرایی شود تعداد قابل توجهی از این مناطق محروم در لبه شمشیر قرار می گیرند و آسیب جدی خواهند دید.

وی افزود : به طور کلی این اصل به عنوان یکی از اصول قانون اساسی است و مقام معظم رهبری بر این قضیه تأکید دارند و بایستی  زمینه های تحقق این مهم فراهم شود و اقداماتی در این رابطه صورت پذیرد که قابل اجرا شدن باشد.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حال این مسئله که چه کسانی عمداً و یا غیرعمد در این خصوص تعلل داشته اند، بهتراست که به مردم معرفی بشوند. به نظر می رسد به خاطر اینکه اقتصاد کشورمشکلات زیادی را دارد باید همه در حل آن کوشا باشند.

تجربه نشان داده است که اقتصاد دولتی جواب نمی دهد و اشراف دولت براقتصاد ، نتیجه اش همین می شود که شاهد هستیم . اکنون چند سال است  که رهبری براین موضوع تأکید دارند تا ما به این سمت حرکت کنیم  که متأسفانه این امر مغفول مانده است.

وی تصریح کرد:  در خصوص استانهای کمتر توسعه یافته و توسعه نیافته باید با یک برنامه مدون و اصل عدالتی که در قانون اساسی است ،امکانات و تسهیلاتی فراهم نماییم  تا آنها از این توسعه بهرمند شوند. 

سوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص شائبه بازگشت فتنه گران 88 در دولت آینده اظهار داشت: مسلماً کسانی که در فتنه 88 سابقه قضایی و پرونده کیفری دارند ، باید مطابق حکم قضایی با آن برخورد بشود، حال عده ای احکام خود را دریافت کرده اند و به خارج از کشور فرار کردند که اگر برگردنداحکام آنها باید اجرا شود.

 به هرحال این افراد مرتکب جرم شده اند و باید مجازات شوند . بهنظر می رسد اینگونه شائبه ها بیشتر جنبه روانی دارد چرا که این افراد در زمان حضور خود هم نتوانستند اهداف شوم خود را اجرایی کنند و البته پس از این هم نخواهند توانست.

https://shoma-weekly.ir/RMFhgu