مجلس

آمادگی مقابله با تحریمهای جدید را داریم

تدابیری در خصوص تحریم ها صورت گرفته است ، و ما آمادگی لازم را برای مقابله با تحریم ها داریم .
سید حسین نقوی حسینی در رابطه با طرح و برنامه های مجلس شورای اسلامی در مقابله با تحریم ها گفت : مجلس شورای اسلامی در طی یک ماه گذشته همه وزرای حوزه اقتصادی را از جمله وزیرنفت ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی را به مجلس دعوت کرد.  در این  نشست گزارش آخرین وضعیت اقتصادی کشور در حوزه های  مربوطه ارائه شد.  به طور کلی مجلس درحال پیگیری و رصد شرایط اقتصادی است .
وی که با هفته نامه شما سخن می گفت افزود: از آنجایی که تدابیری در خصوص  تحریم ها صورت گرفته است ، بنده فکر می کنم که آمادگی لازم را برای مقابله با تحریم ها داریم . پیش بینی های لازم در مقابل تحریم نفت نیز در دستورکار  دولت داریم همچنین  مجلس هم اعلام آمادگی و حمایت کامل را از دولت کرده است  تا روند تاثیر گذاری تحریمها را به حداقل برسانیم.
نماینده مردم پیشوا و ورامین  همچنین در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره تلاش امریکا برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، گفت: سیاست مقام‌های کاخ سفید در قبال برنامه‌های صلح آمیز اتمی جمهوری اسلامی همانند مسائل مربوط به حاکمیت دموکراسی بر جهان و لزوم رعایت حقوق بشر دو گانه و استکباری است.
نقوی حسینی با یادآوری بغض و کینه واشنگتن از انقلاب اسلامی ایران، افزود: امریکا در نشست‌های مشترک هسته‌ای به دنبال تسویه حساب با ملت مقاوم و شهید پرور ایران است و به هر اقدامی دست می‌زند تا حلقه دشمنی‌ها را ضد جمهوری اسلامی تنگ‌تر کند اما هیچ‌گاه موفق نخواهد شد.

وی افزود: پرونده هسته‌ای ایران با راهکارهای دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز قابل حل است اما امریکا هر بار که روند مذاکرات شکلی سازنده به خود می‌گیرد تحت فشار لابی صهیونیسم محور تفاهم‌های حاصله را به چالش می‌کشد تا مسیر گفت و گوها تغییر کند.
عضو کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌امریکا می‌خواهد با وارد کردن اعضای غربی ۱+۵ و برخی دیگر از کشورهای همسو با خود به روند مذاکرات با جمهوری اسلامی آسیب بزند و اهمیت محوری ۱+۵ را درباره پرونده هسته‌ای ایران کاهش دهد، در این صورت روسیه و چین به حاشیه می‌روند و توازن گروه مذاکراتی به ضرر ایران تغییر خواهد داد.
وی ادامه داد: اگر امریکا همچنان به پیمودن مسیر ضد دیپلماسی اصرار کند ایران برای حفاظت از حقوق هسته‌ای خود می‌تواند در مجامع حقوقی بین‌المللی ضد واشنگتن طرح دعوی کند تا مقام‌های کاخ سفید به دلیل حکم دادگاه مجبور به اصلاح رویه شوند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اگر حکم مجامع حقوقی بین‌المللی نیز نتواند سیاست خصمانه و تهدیدزای واشنگتن را در قبال دستاوردهای نوین علمی و فناوری‌های جدید ایران تغییر دهد، جمهوری اسلامی طبق منشور سازمان ملل متحد مجاز است تا با تهدیدهای ایجاد شده در هر نقطه از جهان متقابلاً برخورد کند.

https://shoma-weekly.ir/JxCrka