مجلس

آل سعود نگران خیزش بیداری اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی امام معتقد بودند آل سعود دست نشانده‌ی جهان‌خواران برای کنترل زائران خانه خدا جهت حفظ سیاست‌های استکباری آن‌ها و از طرفی جلوگیری از اسلام ناب محمدی(ص) است.
دکتر فاطمه رهبر، نماینده مجلس، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) در خصوص دیدگاه امام خمینی(س) درمورد عربستان سعودی گفت: با نگاهی به وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل متوجه می‌شویم که ایشان در این وصیتنامه از آل سعود با عنوان خائنین به حرم بزرگ الهی نام بردند و تأکید داشتند در عصر کنونی که عصرمظلومیت جهان اسلام است، وهابیت باید به طور کوبنده‌ای لعن و نفرین شود.

رهبر ادامه داد: این موارد، پیش‌بینی‌ها و راهنمایی‌های امام راحل در آن زمان بود و همچنین ایشان به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید شیعیان جهان و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، وهابیت و آل سعود را از هم جدا نمی‌دانستند و معتقد بودند در معرفی وهابیت چهره واقعی آل سعود را می‌شود دید.

وی با اشاره به اینکه امام، جریان وهابیت در حکومت آل سعود را جریانی انحرافی می‌دانستند که درون اسلام به وجود آمده است و عاملی برای نفوذ بیگانگان قلمداد می‌کردند، تشریح کرد: فجایعی که در حال حاضر، توسط آل سعود در یمن رخ می‌دهد، در اشارات امام موجود است و از طرفی شاهد هستیم همان‌طور که شیعیان وهابیت را قبول ندارند، اهل سنت نیز همین اعتقاد را دارند و ایشان معتقد بودند وهابیت قابل هدایت نیست.

عضو فراکسیون زنان افزود: امام معتقد بودند ائتلاف آل سعود با کشورهای غربی، در دنیای اسلام مرتبط با استعمارگری آنان است و امروز ما شاهدیم رژیم آل سعود با هدایت و حمایت کشورهای استعمارگری مثل آمریکا و اسرائیل دست به این جنایات زده و شاهد این مدعا نیز ارتباط دوستانه‌ و سیاستگذاری‌هایی است که با همدیگر دارند.

این نماینده مجلس در خصوص زلزله سیاسی که در عربستان در حال شکل‌گیری است، گفت: حرکتی که در داخل عربستان در حال انجام است، در گذشته نیز شاهد آن بودیم اما به صورت مقطعی بود و مهمترین دلیل آن عدم اتحاد بین کشورهای اسلامی بود، اما اگر این وحدت شکل بگیرد، به طور حتم، این مبارزات، جهت بیداری اسلامی در منطقه به ثمر خواهد نشست.

رهبر با اشاره به جنایاتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد، تشریح کرد: نمونه بارز این جنایات را در جنگ‌های اخیری که رژیم صهیونیستی برعلیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه به راه انداخته بود نیز مشاهده کردیم، و این حرکات مشابه، نشان‌دهنده این است که این جنایات از یک مسیر سرچشمه گرفته و هدایت می‌شود و در مقابل، موفقیت چشمگیر حزب‌الله لبنان را نیز در مقابل اسرائیل جنایتکار شاهد بودیم و من معتقدم دولت آل سعود نیز در یمن، به همین سرنوشت دچار خواهد شد و مردم یمن با وجود مشکلات فراوانی که دارند، به یاری خداوند متعال این ظلم را ریشه کن خواهند کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در شرایطی که بیداری اسلامی در کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است و آل سعود نیز با آن مخالفت می‌کند، مسلمانان آزادیخواه به این موضوع جامه عمل می‌پوشانند و جنایاتی که آل سعود بر علیه مردم مظلوم یمن رقم می‌زند به زودی بر علیه خودش و همچنین هم‌پیمانانش شکل می‌گیرد و مردم آزادی‌خواه جهان نسبت به این جنایات ساکت نخواهند نشست و البته ظلم پایدار نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/EqWp6k