جامعه

آقا باکلاسه

حتماً شنیده‌اید آب که سر بالا برود قورباغه چه می کند؟ اینکه آب سر بالا برود خیلی هم کار ساده‌ای نیست اما وقتی قرار است چیزی جای خودش را بازکند بالاخره و با هر زحمتی که هست خب باز می‌کند دیگه!
آقای یکی یدونه

حتماً شنیدهاید آب که سر بالا برود قورباغه چه می کند؟ اینکه آب سر بالا برود خیلی هم کار سادهای نیست اما وقتی قرار است چیزی جای خودش را بازکند بالاخره و با هر زحمتی که هست خب باز میکند دیگه!

حکایت، حکایت با کلاسی های امروز ماست که بیشترشان خلاف شرع و عرف است. از جمله آنکه نه در تعریف یک رییس خوب و با کلاس می گویند باید همیشه در جلسه باشد حتی اگر جلسه ای در کار نباشد. و این یعنی اینکه منشی عزیز تر از جانم هر کسی مرا خواست بگو جلسه دارم. از آن بدتر آن که به رؤسا می گویند اگر با کسی قرار داشتید یکی دو ساعتی پشت در اتاق منتظرش بگذارید تا حساب کار دستش بیاید که با چه کسی طرف است و طرفش چقدر مشغولیت دارد! جالب آنکه همه این توصیه ها خدمت رؤسا تقدیم می شود و برای کارگر و کارمند جماعت ساخته نمی شود. حالا این ماجرا کم کم به بقیه جامعه هم رسوخ کرده خیلی از افراد که رییس هم نیستند و فقط عاشق ریاست هستند هم به این توصیه ها عمل می کنند. یعنی دیر سر قرار حاضر میشوند و افراد را بیخود و بی جهت منتظر میگذارند فارغ از آن که بدانند طرفشان زیر آفتاب هستند یا ... حالا صدا و سیما هم کم کم با کلاسی را در پیش گرفته و اگر گاهی ساعت مشخصی را برای یک برنامه اعلام می کند چند دقیقه دیرتر برنامه را پخش میکند. البته شاید کارشناسان رسانه ملی تخمین زدن بلد نیستند یا دقایق برایشان زودتر می گذرد؟!

https://shoma-weekly.ir/9PjZAz