مجلس

آقای رئیس جمهور باید از مردم عذر خواهی کند

روش توزیع سبد کالا شبیه روشهای قرون وسطی است.

عبد الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در اعتراض به نحوه عملکرد توزیع سبد کالا به مردم در گفتگو با «شما» گفت: روش توزیع سبد کالا شبیه روشهای قرون وسطی است.

وی تصریح کرد: به نظر من میتوانستند تدبیر بهتری بکنند، به طور مثال میتوانستند مبلغی به حساب افراد واریز کنند و یا کالا را بین تعاونیها، شرکتها، سازمانها و... توزیع میکردند، همچنین اطلاع رسانی به مردم باید بهتر صورت میگرفت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اطلاعات افرادی که مشمول این سبد کالا میشوند، باید دقیقتر بررسی میشد؛ بنده در دیدار حضوری به وزیر کار گفتم که این روش نادرست و پر اشتباه بود، آنها نیز این اشتباه را قبول کردند. اخیرا آقای روحانی وزیر کار و رفاه اجتماعی را به جای وزیر صنعت و معدن و تجارت انتخاب کردند که اصولا وزارت رفاه مسئولیت این امور را دارد و اینکه صنعت و معدن انجام دهد از ابتدا اشتباه بود.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی یاد آور شد: متاسفانه یکی از استانداران دولت گفت؛ این وضعیت تقصیر دولت احمدینژاد است که این مطلب هم بسیار خنده دار است و هم نشان میدهد وی سن بالایی دارد و دچار کهولت سن شده است. به هر حال دولت باید تدبیری بیندیشد و برنامهای ارایه دهد تا این وضعیت اصلاح شود و بهبود یابد.

وی افزود: در این نگاه شان مردم ایران در نظر گرفته نشده است. اصولا این برنامه ریزی اشتباه بود، همچنین روش کار، اطلاع رسانی، انتخاب سبد کالا و نوع کالایی که خارجی است، یک اشتباه بزرگ بود و باعث تعجب است که با توجه به تجربیات و سابقه اطلاع رسانی که بعد از انقلاب داشتیم، چرا این کار انجام گرفت. از آقای نعمتزاده جای تعجب داشت.

ثروتی با تاکید اظهار داشت: به نظر من مسبب برنامه ریزی باید تنبیه شود و آن مدیری که این کار را پیشنهاد داد و اجرا کرد، باید توبیخ و به مردم معرفی شود. به هر جهت جان دو نفر از بین رفته است و حیثیت نظام لطمه خورد و باعث سو استفاده بیگانگان قرار گرفته است.

وی افزود: بیگانگان در رسانهها خود اعلام کردند که ایران ۵۰۰ میلیونی که بابت توافقات ژنو دریافت کرد به فقرا داد. آنها مردم ایران را فقیر قلمداد کردند، که به نظر میرسد این کار بسیار اشتباهی بود.

نماینده مجلس نهم در رابطه به توهین علی مطهری در پاسخ به خبرنگار «شما» خاطر نشان کرد: مردم ما فرهنگ خوبی دارند. این فرهنگ بد مسئولین است که بدون مطالعه و بدون اطلاع دست به چنین اقداماتی میزنند. وقتی که به تعبیر وی، مسئولین کشور در حد توزیع کننده جارو باشند معلوم است که جامعه چه میشود! به هر جهت این نگاه باید اصلاح شود.

https://shoma-weekly.ir/PAvXJD